This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mette Rasmussen

Hej alle sammen
    Vi er to piger der skal på interrail for første gang. Vi skal være væk i en måned, og vil gerne rejse til: Berlin, Amsterdam, Belgien, Luxemborg, Schweitz og måske Italien. Det ville være rigtig dejligt hvis du havde nogle tips til os og/eller attraktioner og seværdigheder, som man ikke må gå glip at i disse lande.
    På forhånde mange tak 🙂

Anonym Anonym

Okay.. Det lyder i hvert fald spændende 🙂 Har du selv rejst som backpaker i Berlin? For så kender du måske nogle gode hostels eller campingpladser?

Anonym Niclas.k

I Berlin kan man se en udstilling der hedder Körperwelt. Det er en amerikansk kunstner der har obduceret mange forskellige lig af mennesker og lavet en udstilling med dem. Det virker umiddelbart klamt, men det er en udstilling der har gjort meget stort indtryk på mig alligevel. Jeg kan helt klart anbefale udstillingen og det blev selvfølgelig det store samtaleemne da vi kom til Danmark igen, fordi man bevæger sig lige imellem det etiske element og sine egne personlige grænser hele tiden – så kunne Brandenburger Toor og Checkpoint Charlie være hvad det nu var 🙂

/Niclas

Anonym Cecilie

Hej.
    Jeg har selv boet i Schweiz i 1½ år, hvor jeg også tit tog til Italien. I SKAL besøge byen Montreux, som ligger i den fransktalende del af Schweiz. Her er alt hvad hjertet begærer: palmer, hyggelige cafeer, badning i søen, god shopping og et lidt dyrere natteliv. Jeg boede her i 6 mdr. og savner det rigtig meget!
    Udover det skal i også en tur til det tysktalende (det ægte) Schweiz. Prøv f.eks. Bern og Luzern, som begge er smukke byer med mange muligheder. I kan selvfølgelig også besøge Lausanne, som er den største studieby i Schweiz. Her finder man unge studerende fra hele verden og om aftenen er der mange billige barer med god underholdning!
    I kan tage toget fra Geneve direkte til Domodossola, som er den første italienske by, når man kommer fra Sydschweiz. Det er en tur på ca. 3 timer og det er det hele værd.
    Håber I blev lidt klogere og har fået endnu mere lyst til at opleve landet 🙂
    God tur.
    Mvh. Cecilie

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account