This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Linette

Hej alle,
    Jeg og min kæreste har planer om at tage på interrail her til sommer i en måned. så har lige nogle spørgsmål..
    – Hvor mange penge skal man ca. have med?
    – hvilken str. rygsæk? . er det fint med en 55 L?
    – nogle forslag om hvor der er fedt at tage hen? (vi har snakket en del om Grækenland og Italien?)
    – kan det bedst betale sig at tage telt med eller er det motel og hotel man bor på?

Håber vi får nogle svar (:

Anonym Casper

Hej

Hvad angår penge, så er det jo i høj grad afhængigt af, hvor i Europa du rejser. Hvis I meget gerne vil til Italien eller Grækenland, så skal I også regne med lidt højere udgifter.

Selv, har jeg taget en måned kombineret øst og vestlande, hvor jeg boede på hostel – i alt brugte jeg ca. 10.000 kr., og det kan sagtens gøres billigere.

Jeg foretrækker helt klart at klare mig med en rygsæk så lille som det kan lade sig gøre – husk, hvis i rejser med telt er der lige pludselig mange ekstra ting man skal have med (telt, sovepose, liggeunderlag etc.)
    Derfor er hostel helt klart også at foretrække – det er billigt, der er masser af andre rejsende og man får en ren, tør seng og et bad.

Hvis I beslutter Jer for Gærkenland og Italien, så husk, at der er mulighed for rabat på udvalgte færgeafgange mellem Italien og Grækenland – helt op til 60 % rabat har jeg set (og så får i jo lige en pause fra toget).

Hvad angår forslag til rejsemål, så vil jeg helt sikkert anbefale Jer at tage omkring et eller flere østlande – f.eks. Krakow (Polen), Budapest (Ungarn) eller Prag (Tjekkiet) -Dét er rigtigt fedt at kombinere de dejlige strande i Italien eller Grækenland med et par dage i en af disse fantastiske byer – enten frem eller tilbage. Desuden lever man virkeligt godt for næsten ingen penge i østlandene.

Håber i kan bruge svarene.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account