This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Micki745

Hejsan

Mine 2 venner og jeg tager på interrail i 2 uger til sommer og regner med at tilbringe 2-3 nætter i et nattog. Det ville være rigtig dejligt, hvis der var nogle som kunne komme med nogle gode informationer omkring det at tage et nattog. Skal vi f.eks. altid sørge for at reservere pladser inden og hvor dyrt er det?

Anonym Lauraab

Hej!
    Jeg har selv været på interrail og benyttet mig at nattogene. Det er en rigtig fin idé at gøre, men det er oftest meget begrænset hvor meget søvn man kan få. Folk kommer ind og ud af toget og larmer, sommetider er det koldt og hvis det er nogle bumletoge fra sovjetunionens tid, så kan det være svært at sove. Mit forslag til jer, er at i medbringer en lille pude eller et tæppe til togturene, det gør virkelig en forskel. Selvom det er fedt at spare penge på overnatning ved at sove i togene, så synes jeg personligt ikke at i skal gøre det for meget. Det er fedest at komme til en ny by og være frisk og have mod på at se nogle ting, i stedet for at gå rundt og være drænet for energi, pga. en dårlig nats søvn. 🙂

På de fleste strækninger, er det en god idé at reservere pladser, og nogen steder kan man kun komme med toget, hvis man har reservet plads. Dette gør sig gældende med i Frankrig. I hvert fald med højhastighedstogene. Hvad der koster at reservere plads, er meget forskellig. Nogen steder koster det ingenting og andre steder koster det dog lidt mere. Igen er Frankrig synderen, her er det ekstremt dyrt at reservere plads. Sidste gang kom jeg af med omkring 200 kr bare for pladsen. Men der er også mange steder hvor det koster næsten ingenting eller overhovedet ikke noget. 🙂

Håber i får en fantastisk tur!

Anonym Bradley
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account