This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym amaliejuncker

Hej.
    Vi er to piger som gerne vil på interrail i en måned i juli. Vi tænker på at rejse til landene og byerne Prag, Wien, Italien og Frankrig.
    Vi er i tvivl om, hvor meget vi skal lægge til side med hensyn til ophold + kost.
    Endvidere vil vi høre om, I bedst kan anbefale hostels eller campingplads?

Anonym SophieSchmidt

Hej Piger!
    Interrail er en fantastisk oplevelse, så det skal i helt klart gøre, men…
    Først og fremmest så er det meget svært at sige noget med hensyn til budget. Man kan bruge alt fra 4000 til 15.000. Det er afhænger helt og aldeles af hvem man er og selvfølgelig også hvor kræsen man er. Jeg rejste i Italien, Grækenland (fantastisk, vi tog færgen fra Bari til Corfu), Ungarn, Bulgarien, Istanbul i tyrkiet, og endeligt tog vi til Prag og Amsterdam. Da vi lige var gået ud af gymnasiet og derfor ikke havde særlig mange penge, brugte vi “Couchsurfing”. Vi boede altså gratis hos lokale, og det var helt fantastisk. Men hvis I ikke er til den slags, så vil jeg klart anbefale hostels, det er forfærdeligt at slæbe rundt på et telt! Don’t do that!

Til sidst vil jeg også lige sige, at i bør genoverveje jeres rute. Det er MEGET dyrere at rejse i Vest Europa end det er at rejse i Syd / øst, og Østen har MINDST lige så meget at byde på. Hvis ikke mere.

Rigtig god rejse – GLÆD JER!

Mvh Sophie

P.s Husk også at de tager gebyr på pladsreservation. Cirka 5 – 10 euro i de fleste toge. Det kom bag på os!

Anonym Katja

Jeg vil også sige, at I skal overveje, at have så lidt bagage med som muligt. Især hvis I skal have bagagen med jer, når I besøger seværdigheder.

Jeg er ikke nået så langt med at lægge rejsetips ind i min blog endnu, men jeg skriver om en restaurant i Sanremo og byer og rejsemål i den sydøstlige del af Provence i Frankrig. Bl.a. et billigt hotel i Juan les pins på min blog inspiration.interessantesteder.dk

God fornøjelse.

Hilsen

Katja

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account