This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LordStein

Hej, jeg er en 17-årig pige som rejser på interrail for første gang her til sommer, sammen med min kæreste på 18.
    Vi er afsted i tre uger, og i ca. én uge (4-5 dage måske) er vi i Kroatien sammen med hans familie.
    Vi har planlagt en “rute” rundt til lande vi gerne vil besøge, men så har jeg jo lige et par spørgsmål til nogle lidt erfarne omkring udstyr og penge. 🙂

1) Rygsæk
    Hvor mange liter skal en rygsæk gerne være når man er på farten i 3 uger- er 65 liter ok?
    Jeg har mulighed for at låne en 65 liters til mig og en 75 liters til min kæreste, er det for meget eller for lidt eller…?

REKLAME:

2) Telt – vestlige europa
    Hvor meget koster en standplads til telt ca. i det vestlige EU? har læst i en anden debat at omkring Italien ligger det på 100 kr. Hvad med Paris og Belin, området?
    3) Budget
    Vi er jo væk i tre uger, har tænkt os at sove i nattog, hostels og i telt på campingpladser – generelt billigt.
    De lande vi skal se lidt af er:
    Men hvor stort skal budgettet så være?
    Er 8000 kr pr. mand godt nok til tre uger, når vi jo også bor lidt hos hans forældre?

( vi har planlagt at besøge; Holland, Frankrig, Italien, Kroatien, Østrig, ungarn, Tjekkiet og Tyskland i den rækkefølge. )

Håber der er nogen der kan give svar, du må også gerne bare svare på ét spørgsmål hvis du har noget at sige 😀 alt hjælp er velkommen
    // Stine

Anonym LordStein

Hov jeg ser pludseligt at der er mange pæne fejl i mit indlæg, jeg håber at I kan forstå det alligevel, for jeg kan ikke finde ud af at redigere det åbenbart. 😛

Tak

Anonym Daizz

1) Jeg vil mene, at størrelsen på de tasker du nævner, er store nok.

2) I det vestlige Europa koster en overnatning med et lille telt og to personer ca. 100 kr, som du skriver. Kommer selvfølgelig an på, hvor mange stjerner campingpladsen har 🙂

3) Min kæreste og jeg plejer at bruge ca. 10.000 pr. måned pr. person incl. billetten, og vil ikke mene, at vi lever skrabet, så det er nok et realistisk budget, du har opstillet.

Generelt vil jeg sige, at I vil godt nok besøge mange lande på kort tid. 1 uge i Kroatien, og så har I 14 dage til 7 lande?? Jeg ville max. besøge 2-3 lande på 14 dage på interrail, for man skal jo også mærke, at man har ferie, men smag og behag.

Håber I får en god tur.

Anonym Katrine Bjaarnø Rasmussen

Hej.

Vi er tre piger som skal på interrail i tre uger i august. Vi har tænkt os at bruge omkring 10.000 hver inklusiv billetten, men vi tænker på om det er nok? Vi har prøvet at finde campingpladser i de byer vi gerne vil til (Berlin, Paris, Barcelona, Milano og Amsterdam – evt. Prag – i den rækkefælge) men uden succes. Kender du nogle campingpladser, hvor man kan overnatte billigt?

Mvh de tre piger 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account