This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stefan

Hej,

Jeg overvejer stærkt at tage alene af sted på interrail til sommer (da mine venner ikke kan).
    Jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af, at mange rejser på den anden side af adriaterhavet (Kroatien osv.) og tænker det som en mulighed. Jeg overvejer lidt Split (Kroatien) og Ljubljana (Slovenien) og dernæst videre ind i Italien og måske slutteligt München med fly hjem (for ikke at bruge for mange dage på transport).

Jeg vil rigtig gerne se de flotte bygninger, historierne bag dem, samt møde den flotte natur. Men samtidigt er det også rart at kunne tage en slapper på stranden..
    Det kunne være fedt, hvis man endte med at møde nogle undervejs, som man tog på ture med, men har aldrig været på sådan en tur, så det vil være helt nyt for mig 🙂

Nogle idéer til en rute, hvor der ikke bliver for mange rejsedage? Jeg kender ikke landene og byerne så godt, når vi kommer ned omkring Kroatien, Slovenien osv. 🙂

Anonym David Sylvest

Jeg er ikke den bedste når det kommer til ruter og kort tid. Det jeg kan råde dig til er at finde nogle hostels hvor der er fælles soverum (dorms) så skal du nok lære nogle andre rejsende at kende hurtigt 🙂

god rejsevind!

Anonym Anne Marie

Hej Stefan.

Hvis jeg var dig, så ville jeg søge efter en billig enkeltbillet til Balkan og alt efter prisen lade min rejse begynde der.
    For nogle år siden ønskede jeg at rejse til Tirana i Albanien, men afgangen og prisen var helt ad helvede til. Min kæreste søgte lidt rundt og fandt pludselig billige billetter til Podgorica, som vi aldrig havde hørt om. Det viste sig at være hovedstaden i Montenegro. Vi fløj dertil med tanke på at bruge 3-4 dage i Montenegro og 3-4 dage i Albanien. Vi endte med at blive så glade for Montenegro, så vi aldrig kom videre, men i stedet nød landet og så så meget som vi kunne nå på en uge.
    Min pointe er, at nogle gange er det fedt at opleve noget, som man slet ikke viste fandtes. Prøv at søg på flybilletter til f.eks. Sarajevo. Det vil være et fint udgangspunkt for din tur til Split og Ljubliana.

Måske behøver du slet ikke rejse helt til München for at komme hjem igen. Rejs hjem fra Ljubliana, Wien, en by i Italien eller noget helt fjerde

Har du lyst til at læse om vores rejse til Montenegro, så er du meget velkommen: http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2014/06/montenegro.html

Vi har også rejst fem uger fra Bulgarien til Rumænien, Moldova, Transnistra, Ukraine og Polen. Du kan finde alle de indlæg under juli og august 2010. Vi rejste ikke decideret på interrail, men tog busser og tog som det passede os og når det passede os. Som David også siger: Du vil møde andre på din vej, især hvis du vælger at bo på hostels.

Venlig hilsen
    Anne Marie
    http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk

Anonym Stefan

Hej begge to,

Tak for svarene.
    Det kan godt være, at man bare skulle nøjes med flybillet og så ellers rejse rundt på de tog- og busbilletter, man kan købe dernede. De ligger vel i et okay prisleje? Tænker selvfølgelig også på om det kan betale sig at købe et interrail-kort.

Anonym Signe

Hej,

Jeg følger lige med, da jeg er i gang med at planlægge en to-ugers tur i august, og jeg mangler inspiration til hvilket europæisk land, jeg kan rejse rundt i på egen hånd. Men jeg har hørt godt om Kroation – blandt andet Hvar øen. Havet skulle være smukt, og der skulle være steder, som ikke er turistet.

http://jyllands-posten.dk/livsstil/rejser/ECE4634361/Smuk+%C3%B8+i+Adriaterhavet%3A+Hvar/

http://jyllands-posten.dk/livsstil/rejser/ECE7664139/P%C3%A5+turist%C3%B8ens+biveje/

Anonym Stefan

Hej Signe,

Kender ikke til Hvar, men har søgt lidt på det nu. Hold nu op det ser lækkert ud! Jeg kunne sagtens være fristet til at “nøjes” med Kroatien (måske ét til land) og så bare nyde flere forskellige øer/byer. Hvar ser virkelig lækkert ud! 🙂

Anonym Stefan

Hvis der er nogen der har lyst til at følges (delvist) på en tur rundt på de Dalmatinske øer (Peljesac, Korcula, Brac, Hvar) med start/slut i Dubrovnik/Split, så er jeg muligvis frisk 🙂

Om mig selv: 22-årig ung, frisk mand. Udadvendt og vil gerne have ferie som er en blanding af afslapning og det at gå på opdagelse og prøve nye ting 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account