This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle! En ven og jeg har planer om at tage en rundtur i europa har fra april af.. Vi har selvfølgelig hørt om de interrail billetter man kan købe gennem DSB, eventuelt..
    Har dog hørt at den måde at rejse med er meget besværlig pga. få afgange osv. .

Så det ville være fedt hvis nogen havde nogen erfaringer med det? eller eventuelt kunne be- eller afkrafte det?

På forhånd tak..-

Anonym Pøllepigen

Hejsa…
    Jeg var rundt i eks-jugoslavien her i sommers i 1 mdr, og vi rejse med dsb´s interrailbillet. Det gik helt fint, og vi nåede både Slovenien, Kroatien, Bosnien, Serbien og Makedonien; uden at forhaste os. Men togene i de sidste 2 lande kører ik altid optimal, og her tænker jeg på, at de næsten altid er forsinkede. Men det var jo bare endnu en udfordring og tålmodighedsprøve…:)
    Er helt enig med Den Rejselystne, at det giver en stor frihed at rejse på den måde. Du gør lige præcis det der passer dig.
    Næste gang har vi talt om at tage flyet til en destination, og så rejse ud derfra, og købe billetter eftersom vi kommer frem. Har hørt fra anden side, at det kunne gøres ca 4000 kr billigere, vel at mærke, hvis det er på low-budget plan, og nok også i den del af Europa…
    Men du er meget velkommen til at kontakte mig; giver gerne hjælp og ideer, hvis det kunne have interesse…
    Rigtig god rejse rundt – er allerede lidt misundelig…:-)

Hilsen Helle

Anonym Anonym

Hej!
    Jeg vil foreslå jer, at I sejler fra København til Swinoujscie i Polen med Polferries http://polferries.dk/dk/center_main.php?lang=dk&main=news På de lange strækninger i Polen er det en god idé, at rejse med nattoget. I Polen vil jeg anbefale jer at I ser Det Mazuriske Søområde i det nordvestlige Polen og Bialowieza-urskoven (kun adgang ifølge med guide) på grænsen til Hviderusland (Belarus).
    Det er meget billigt, at rejse med tog i Polen.

Her er et nyttigt link via menuen “Links” på denne hjemmeside http://www.railfaneurope.net/frameset.html til togplaner i de europæiske lande.

Mvh. Jesper

Den Rejselystne

Halløjsa.

Jeg kan kun anbefale jer at tage på en rejse rundt i Europa – det er jo faktisk ganske lidt man på forhånd ved om sin egen verdensdel!!

I 2004 rejste jeg til Frankrig, Spanien og Italien, hvilket jeg har skrevet en lille beretning om, som hedder “udfordringen”.
    Hvis i vil kan i kigge lidt på den og se om i skulle få nogle ideer og ellers skal i være velkomne til at kontakte mig for yderligere oplysninger.

MVH. Den Rejselystne

Den Rejselystne

Jeg glemte lige en væsentlig ting.

Der er det med Interrailpasset, at vælger man en måneds rejse, så skal man alligevel planlægge lidt, hvortil man gerne vil hen for man kan ikke nå det hele/alle de lande man måske havde tænkt sig.

Et lille eksempel:
    Togrejsen fra Paris til Madrid tager ca. 25 timer med et skift i det nordlige Spanien.
    Så altså her røg der en dag i kalenderen bare på togrejse!

Men man kan jo rejse som man vil og det er det fede ved Interrail – man bestemmer selv tempoet og hvor man vil hen!

God rejse!

Anonym none

Hej!
    Hvad siger I til mit svar på jeres spørgsmål! Spørg endelig hvis I har nogle spørgsmål om Polen, så vil jeg se om jeg kan svare på dem.
    Mvh. Jesper

Anonym Anonym

Hejsa.
    Jeg synes helt sikkert, at det er en fed måde at rejse på. Jeg var selv på interrail sammen med en veninde i en månede af 2004. Vi havde ikke planlagt noget før vi tog afsted, og startede bare med at køre sydpå. Derfor var det heller ikke kompliceret for os m.h.t. togtiderne, da vi bare tog det som det kom. En fed oplevelse var især Barcelona, hvor det godt kan lade sig gøre at få en fed lejlighed ret centralt for billige penge. Ellers er hostels og * – ** hoteller forholdsvis lette at finde i storbyerne.
    Der kan godt være ekstra tillæg på langdistance- og nattogene. Især i Italien er det svært at finde et tog der er uden tillæg. Men et godt trick er, at komme i sidste minut. Nogle konduktører lader en køre med når man kommer til sidst. Det kræver bare at man tør tage chancen:-)
    Interrail er for mig at se en rejsestil, og ikke bare en transportmulighed!
    Jeg håber, at I får en rigtig fed tur.
    Mvh
    Anne Sofie

Anonym none

Hej!
    Lige en rettelse:
    Jeg kom til at skrive at Det Mazuriske Søområde ligger i det nordvestlige Polen. Det er ikke korrekt for dette søområde ligger i den nordøstlige del af Polen.
    Mvh. Jesper

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account