This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym o0stefanie0o

hej
    mig og en veninde tager på interrail til østbloklandende, polen tjekkiet, slovakiet, rumænien, serbien motengro, makedonien, ungarn kroatien og bosnien…
    nogen forslag til billige steder at overnatte?steder man ska se?hvor meget skal vi regne med at ku nå på 22 dage??
    nogle generelle interrail tips?

mvh stefanie

Anonym none

Hej Stefanie!
    I TUREN GÅR TIL POLEN står, at vandrerhjem (Schronisko młodzieowe) og studenterhoteller er de billigste former for overnatning. Her på siden kan I søge på rubrikken “Billig overnatning” på forsiden for at finde hostels (vandrerhjem). Noget, af det jeg synes I skal se er Den gamle bydel (Stare Miasto), som blev genrejst efter 2 Verdenskrig og de andre historiske seværdigheder i Warszwawa; Den gamle bydel af Prag i Tjekkiet; måske Ungarns hovedstad Budapest; Postojnska JAMA drypstensgrotterne og måske Bled (et naturskønt område op mod Østrig) begge steder ligger i Slovenien; Bosniens hovedstad Sarajevo; Folkets Hus (Parlamentet og et internationalt konferancecentrum) i Rumæniens hovedstad Bukarest.
    Et link til Europas jernbaner er http://www.railfaneurope.net/frameset.html
    Mvh. Jesper

Anonym none

Hej Stefanie!
    Her er et link til en hjemmeside om Slovenien http://www.supertravelnet.com/search/?serv_no=7&country=254_0_4&local_place=932540000&max=10&min=0&show=1&language=21 Hvis man klikker på “The Postojna Cave” (Postojnska JAMA) kommer der et kort frem. Jeg synes selv, at Postojnska JAMA og landskabet ved byen Bled var en stor oplevelse.
    Mvh. Jesper

Anonym Anonym

Hey!
    Min kæreste og jeg var på interrail sidste sommer i 16 dage i Østrig, Tjekkiet, Slovakiet, Kroatien, Bosnien-Herzegovina, Ungarn og Polen. Vi brugte ca. 2 dage i hver hovedstad og nåede og se en del på den korte tid. Jeres rejseområde er dog lidt større, så i får nok også travlt. Vi bookede størstedelen af hostels inden afrejse gennem hostels.com for at spare tid. De hostel jeg nævner er også at finde her. Skal i overnatte i Bratislava, Slovakiet, så undgå Orange Hostel (min mening). Det ser professionelt ud på skærmen, men er langt fra i virkeligheden. Overnatning i Budapest, Ungarn, kan jeg anbefale:Budapest Break Hostel (dorm). I Warswawa, Polen kan jeg anbefale: Oki Doki Hostel. Rigtig mange backpackers, fedt hostel. Hvis der er mere jeg kan være dig behjælpende med, er du velkommen til at skrive på min mail: flubbidk@gmail.com

Anonym none

Hej Steffanie!
    Hvilken vej rejser I til Polen? Er det med færgen fra København til Swinoujscie i Polen?
    Mvh. Jesper

Anonym Fiksteufel

af de lande du nævner har jeg været i slovakkiet tjekkiet og romænien og der er ingen af de lande jeg ville bruge under 2 uger på.
    Selvfølgelig er folks rejse præferencer forskellige men jeg syntes klart i skal finde ud af om det er landene i gerne vil opleve eller om i vil skynde jer igennem så mange hovedstader som muligt. hvis jeg var jer ville jeg vælge 2-3 lande som i virkelig gerne vil opleve og så droppe resten, men det er bare min mening! under alle omstændigheder så ha en fed tur

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account