This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kvistan

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt omkring priser og forskellige ting i forbindelse med en interrail tur. Jeg ved indtil videre at billeten til hele Europa koster ca. 3000 kr. for en måned når man er under 26 år og at billeten ikke gælder i DK men gir 50% rabat på billet. Vi er 2 personer og på hele turen vil der blive overnattet på hostels og det det skal være i 2 mands værelser. Turen skal foregå fra 31. maj -> 30. juni.

Jeg har tænkt mig følgende rute; Danmark 1 dag (Gennemrejse) -> Tyskland ca. 5 dage (Berlin) -> Polen ca. 5 dage (Warsaw) -> Tjekkiet ca. 5 dage (Prag/Brno) -> Slovakiet ca. 5 dage (Bratislava) -> Ungarn ca. 5 dage (Budapest/evt. balatonfüred) -> Østrig 1 dag (gennemrejse) -> Tyskland 1 dag (gennemrejse) -> Danmark 1 dag (gennemrejse).

1) Hvor meget skal man regne med det koster pr. nat at sove på hostels? Jeg har tjekket priserne på hostels.com og de ligger fra 80-200kr. pr. nat for et dobbeltværelse hvis jeg har set rigtigt, er det ca. det man skal regne med? Er det en god idé at bestille dem inden turen og hvad vil der ske hvis man ik når frem i tide til et værelse man har booket?

2) Hvor langt er det realistisk at nå med et tog pr. dag?

3) Skal man regne med at bestille plads i togene i sommermånederne? Og hvad koster det ca. ekstra?

4) Hvor langtid i forvejen skal man købe interrail billeten, kan man købe den samme dag man tar afsted?

5) Hvor mange penge skal man regne med til kost i 30 dage? Jeg regner primært med at vi selv laver morgenmad og frokost hver dag og aftensmad ca. hver 2. dag og spiser ude ca. hver 2. dag. Det behøves ikke at være luksusmad hverken det vi selv laver eller hvis vi skal spise ude. Og det bliver højest sandsynligt i de østeuropæiske lande vi spiser ude, da det jo nok er billigst der.

6) Skal man regne med at det kan tage lang tid at komme over grænserne når det er med tog? Jeg har før været afsted på bilferie hvor vi har skullet vente lang tid for at komme ind i tjekkiet og ungarn.

7) Andre gode idéer eller råd?

Anonym OlafFO

Hej.

Jeg kan svare på nogle dele af spørgsmålene.

1: Jeg bestilte min tog billet på nettet og fik den sent til Færøerne (Bor her). Jeg tror bestemt man kan købe dem den dag man rejser. Men køb den bare lidt før. Du skal bare sige fra når den gælder. Køber du den, den 25 mai, så skal du bare sige at den skal gælde fra den 31 mai.

2. Jeg rejste i sep 08. England – Holland – Belgien – Frankrig – Monaco – Spanien.
    Togene kører hurtigt så i kan nå meget.

3. Jeg rejste rundt i syd europa og jeg måtte reserve et sæde. Det kan koste ned til 1 eur op lidt opad.

5. Hvis du besøger interrail.net – så står masse info om interrail. Hvor meget du kan komme til at bruge på en måned.

6. Jeg ved ikke hvor længe det tager over grænsen til et andet land. Eneste gang jeg skulle vente, var grænsen mellem frankrig og spanien, men det det 30 min og so var toget i gang igen.

7. Kenner du Couchsurfing ? Couchsurfing.com. Det er en side hvor andre lader rejsende sove hjemme hos dem i et par dage, skulle være godt, men har aldrig brugt det på den måde, selv om jeg er tilmeldt. har kun mødt andre, men skal til at bruge det når jeg rejser til USA og Australien i okt. 09.

Det er fedt at rejse rundt med interrail. Man møder mange andre mennesker.

God tur

Olaf

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account