Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
20. juni 2006 kl. 3:46 #3505607Anonym
Hej alle i dejlige mennesker herinde på BP!
Mig og kæresten skal på interrail igennem Østrig, Italien samt Grækenland. Vi har funet ud af hvad vi vil se osv. i Østrig, men spørgsmålet er bare hvad der er godt og se i Italien og Grækenland. Jeg har fundet en smule, men jeg syntes ikke rigtig det er nok. Vi ved ikke rigtig det store om de 2 lande, så derfor ville vi høre om i har nogle gode ideer? Alt har interesse… Da det jo er interrail, vil vi bare gerne have nogle muligheder åbne, alt efter hvor vi finder på at tage hen.På forhånd rigtig mange tak!!
21. juni 2006 kl. 8:55 #3505617Den RejselystneHej med jer.
Måske kan min artikel “Udfordringen” bruges som inspiration, hvad angår Italien. Har ikke gjort ophold i de 2 andre lande.
Go’ rejse!
Med venlig hilsen
Den Rejselystne27. juni 2006 kl. 2:20 #3505669GitteHejsa….
mig og kæresten tager også på interrail her til sommer, hvor vi vil opholde os i Italien og Grækenland det meste af tiden.
Vi er sikre på at Pompei vil blive et hit… den velbevarede romerby som blev begravet i aske under vesuvs udbrud i år 79.
Middelalderbyen Siena skulle også være en stor oplevelse, med dens gotiske kirker, paladser og snævre gader. Og selvfølgelig Venedig, må man ikke snyde sig selv for.
I Grækenland har vi ikke rigtig bestemt noget endnu.. vi vil først finde ud af ved hvilke færgeruter vi kan få rabat med et DSB interrailkort. Hvad med jer… køber I også gennem DSB eller hvordan? Der kan man være afsted i 22 dage for 2090 kr.God tur….
MVH Gitte
4. juli 2006 kl. 9:45 #3505728noneHej guest!
Hvad med at se Santa Maria degli Angeli (stationsbyen ved Asssisi) og Assisi steder kendt for munken Frans af Assisi. Hvad med også, at se Italiens hovedstad Rom?
Mvh. Jesper6. juli 2006 kl. 11:23 #3505744metteksVi var i Syditalien sidste sommer. I kommer sikkert til Rom, men jeg synes også at det er spændende at opleve andre steder udenfor storbyerne. Napoli er typisk italiensk, endda når det er allerværst. Trafikken er slem, men det er en del af charmen. Syd for Napoli ligger Pompei og Vesuv. Vi boede i Sorrento, som er en dejlig lille by med en dejlig campingplads. Toget kører også hertil fra Napoli.
Vi rejste herefter langs Amalfikysten med bus. Denne kyststrækning er meget smuk og busturen koster kun omkring 3 euro. Vi overnattede i Salerno og tog med tog til Alberobello, som er en charmerede by, med nogle meget specielle runde huse. Videre med tog til Matera, som har huse der er hugget ud i klippesiderne. Videre med tog til Lecce, som har overdekorerede huse i sandsten. Herefter tog vi nattoget tilbage til Rom og fløj hjem.Du kan læse mere på min hjemmeside og se billeder fra stederne: http://www.metteks.dk
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.