This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Roar

Hey! Jeg selv, min broder på 15 og en af vores venner på 18 skal her til sommer på Interrail-tur igennem Europa. Jeg skriver her fordi jeg kan fornemme at her er en masse erfarne folk, som kan give et godt tip med på vejen.

Så mine spørgsmål er helt konkret:
    – Hvilke lande/byer kan anbefales?
    –Evt, hvilke hoteller/vandrehjem kan anbefales?
    – Hvordan anskaffer man sig et vandrehjemskort?
    – Mht. oppakning, hvilke ting udover det sædvanlige er super handy at have med?

Og så lige mht vores rejseplan.
    Vi har ikke bestemt os 100% endnu, men indtil videre, ser det ud til at vi skal rejse gennem følgende byer i samme rækkefølge som nævnt: Amsterdam, London, Paris, Barcelona, Firenze, Rom, Venedig, Wien, Budapest – hjem. Vi planlægger ca. 3 dage pr. by.
    Her kommer så det egentlige spørgsmål, hvad ville man, som erfaren Interrailer/backpacker synes om en sådan tur, og hvilke andre ruter kan ellers anbefales?

Tak for jeres tålmodighed og jeres hjælp, jeg håber at få nogle rigtig gode og konstruktive input 😀

-Roar

Anonym Sarah Katrine

Tag til Istanbul…HELT SIKKERT.

Anonym Anonym

Jeg har planlagt Istanbul til næste tur, der tager vi østpå. 😀 Men ellers tak for ideen.

Anonym Mette

Hej

Da jeg var på interrail, for efterhånden 5 år siden, var jeg blandet på et par græske øer Santorini og Corfu. Og disse steder vil jeg anbefale. På Corfu boede vi på et hotel der hed Pink Palads, det var et rigtig backpaker-sted, med folk fra alverdens steder, fest og skøn strand.

Jeg vil mene at følgende ting er gode at have med:
    Et par gode sandaler som i kan vandre langt i
    Strand sandaler
    Bøger (Til at fordrive tiden i toget med)
    Kort
    Gaffatape
    Snor
    En rejsedagbog (Sørg for at få skrevet ned hvad i oplever, det er skønt at have senere)
    Vaskepulver (Hvis yngling-bukserne bliver beskidte)
    Badetøj
    Musik

Det var vist det jeg kunne komme på for nu.

Forresten mener jeg at vi købt vandrehjemskort på turistbureuet

Anonym Søren

Hej! Istedet for at bruge et vandrehjem, er det så ikke federe at bo på et hotel til samme pris eller billigere. Jeg har selv benyttet mig af dette koncept http://www.hotelgoldcard.es . Her kan du købe et kort til 89,- euro. Herefter har du gratis overnatning på mere end 700 hoteller, hvor du kun skal betale for maden.

Anonym Anonym

hvis jeg var jer ville jeg skære lidt ned på landene og i stedet bruge lidt længere tid de forskellige steder. det kan være trættende at rejse i tog hele tiden og ikke have tid til at slå sig ned i en længere periode. Det også er fedest at tage afsted uden at have planlagt turen til punkt og prikke. Det er også det som er meningen med interail, at i kan tage der hen hvor i har lyst når det passer jer.
    Jeg synes helt sikkert i skal overnatte på hostels eller camping pladser, det er der i vil møde flest andre unge backerpackers fra hele verden, hvilket jo er noget ved det bedste ved at være backpacker:) desuden er det også billigste. På de fleste store banegårde vil der være turiskontorer, hvor i kan få masser hjælp til gode hostels hvordan i skal komme der hen.. håber du kan bruge det til lidt -god tur!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account