This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MetteChristine

Hej med jer 🙂
    Min kæreste og jeg planlægger at tage på interrail i Europa her fra midten af august og to uger frem. Det er første gang nogen af os skal på interrail eller anden form for packpacker-lignende ferie, så vi føler os lidt på bar bund. Derfor vil jeg rigtig gerne høre så meget som muligt om jeres erfaringer 🙂

Vi tænker på at starte med at tage til Østrig for en enkelt eller to overnatninger, evt. overnatte i toget på vej derned, da det er en lang rejse. Derefter videre til Italien – præcis hvor ved vi ikke helt, men vi vil rigtig gerne til Rom og måske bagefter følge kystlinien for at besøge nogle mindre byer også. Derefter tænker vi at tage til Sydfrankrig og derefter Paris, for tilsidst at slutte af i et sted i Holland, evt. Amsterdam.

Vil gerne høre gode råd om alt hvad der har med interrail at gøre, men har prøvet at formulere et par spørgsmål for overskuelighedens skyld 🙂

1) Hvad mener I er et rimeligt budget til to uger i Vesteuropa? Vi tænker på 8000 inkl. billetten, men ved ikke om det er for lidt?
    2) Vi regner med at skulle ud og investere i et par rygsække. Hvad skal man gå efter når man shopper efter sådan én, og hvilken størrelse er passende? Er omkring 35 liter for lidt?
    3) Hvor meget skal vi planlægge hjemmefra? Er det rarest at have booket hoteller o.l. på forhånd, eller kan man tage afsted udelukkende med en idé om hvilke byer man gerne vil til og så satse på at der er ledige værelser eller andre former for overnatninger, når man kommer frem?
    4) Er der nogen af jer der har haft nogle gode eller mindre gode oplevelser i de lande vi tænker på at besøge? Er der nogle steder vi bare SKAL se eller noget vi skal sørge for at gå udenom? Og har I nogle forslag til ændringer til vores rute? Noget der ville være mere hensigtsmæssigt eller mere spændende?

Krydser alt hvad jeg har for at nogen af jer har tid til at dele ud af jeres erfaring og hjælpe mig lidt på vej 🙂

/Mette

Anonym Daizz

Interrail var også den måde, jeg startede med at backpacke på, og den kan klart anbefales. Jeg stod med nogenlunde de samme spørgsmål som dig i sin tid. Derfor har jeg skrevet en del om mine oplevelser her:

http://www.danskbackpacker.dk/tidligere-rejser/interrail-2007/erfaringer-og-rute/

Det besvarer vist en del af dine spørgsmål. Har ikke været i Østrig, så det kan jeg ikke hjælpe med, men har du/I yderligere spørgsmål, skriver I bare igen.

Anonym Anonym

Tusind tak for svaret! Og godt at høre at jeg ikke har været ene om de spørgsmål 🙂

Mht. til rygsæk tror du så at man kan nøjes med ca. den halve størrelse når vi nu kun er afsted i det halve af den tid, I var? Eller fungerer det slet ikke på den måde?

Jeg tror ikke, vi planlægger at tage camping-udstyr med, så det bliver nok hostels vi kommer til at overnatte på. Men så bliver det vel svært at holde sig til de 200-300 kr. pr. dag pr. person? En overnatning kan vel nemt koste 200-300 kr. i Vesteuropa, og så skal man måske regne med 200-300 kr. oveni til mad og drikke. Så i hurtig hovedregning får jeg det til små 8000 kr. pr person på 15 dage for kun kost og logi – dvs. ekskl. selve interrail-billetten, indgang til Eiffeltårn m.m., gebyr for nattog eller pladsbillet osv.. Så nu får jeg helt sved på panden. Så kan de 8000 kr. i alt pr. person inkl. billetten vel slet ikke række?

Anonym MetteChristine

Hov, nu kom jeg da til at svare uden at logge ind 🙂

Forresten, godt tip med at flyve til Paris istedet. Det vil vi overveje.

Anonym Claus

En dorm seng kostre fra 20 euro og opefter. Tjek hostelworld.com ud for at se forskellige muligheder. Så hvis I regner med at skulle have jeres eget værelse, bliver det noget dyrere.

På nogle hostels er det muligt at lave mad, så brug tid på at gå på markeder. Spørg på hostels om billige spisesteder, de lever jo af at vejlede turister på lavt budget.

Jeg ved godt at I har købt en togbillet, der gerne skulle udnyttes fuldt ud. Nogle gange kan det betale sig at tage en bus, fordi den er direkte og I kan spare evt gebyr til toget. Kig også på flybilletter. Easyjet, germanwings osv.

Med hensyn til rygsæk, skal I selvfølgelig ikke slæbe hele komoden med. Men jo større rygsækken er, jo mindre behøver I at proppe tøjet ned. I kunne jo evt nøjes med en stor og en mindre. Men en regnjakke er altid god at have med.

Det vil altid være en fordel at have booket hostels. På den anden side, kan man godt blive skuffet, hvis det man troede om stedet ikke holder vand. Med mindre at I ankommer sent om aftenen, er det ikke nødvendigt at booke på forhånd.

mvh
    Claus

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account