This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stine01

Hej !

Vi skal backpacke i Asien i 5 mdr. Vi har overvejet at tage en computer eller ipad med, for at kunne blogge, samt lave backups af alle vores billeder. Og selvfølgelig se film og spille på, under de længere transportture.

MEN, er det snot dumt at medbringe, når nu vi rejser i et så fattigt område som Asien? Vil vi konstant være på vagt over om det bliver stjålet?

På forhånd tak for hjælpen.

Anonym Magnus

Jeg har rejst mange gange i Sydøstasien, og én af gangene har jeg haft en 13″ computer med. Jeg synes, at ulemperne ved at have den med var større end fordelene. Det betød at jeg blev nødt til at vælge hoteller med sikkerhedsbokse eller at tage chancen og lade computeren ligge på mit værelse. I Vietnam ville jeg helt afgjort aldrig tage den chance, hvorimod jeg ville være mere tryg ved at gøre det i Thailand eller Cambodia – men helt afhængigt af hotellet.

Jeg foretrækker at rejse med så lidt bagage som muligt, og på den måde irriterede det mig også at have den med. Du kan få brændt dine billeder på DVD hos fotohandlere for at nedbringe risikoen og virus, da de ofte har antivirus installeret. En anden mulighed er at skanne computerene på computercafeerne med et portalbelt virusprogram fx. fra http://portableapps.com/apps/security . Tænk igennem, hvordan du vil tage backup af dine fotos. Tænk også på, at bærbare computeres harddisks nemt går i stykker, så det giver dig ikke sikkerhed nok alene. Tag evt. backup på en ekstern harddisk.

Jeg tager ikke min computer med på en rejse igen, medmindre jeg kan lade den stå sikkert på en fast base, fx. hos en ven i området.

Anonym Allan3

online backup ville også være en mulighed, du kan få 25GB hos one.com for 45kr pr måned så er du også sikker på at have billederne hvis din bærbar forsvinder

Anonym Claus

Undersøg om enten indbo- eller rejseforsikringen dækker ved tyveri. Hvis forsikringen ikke dækker, er det så umagen værd at tage noget med, som der er potentiel risiko for at I kunne miste? Asien er fredeligt at rejse rundt i, men er uheldet ude, er det jo ærgeligt at miste noget, man ellers var glad for. Det lyder måske lidt kedeligt, men en god bog er der vel altid plads til.

Jo mindre, I har af værdier med jer, når I rejser rundt desto bedre.

Der findes et hav af internet cafeer, hvor I kan uploade billeder.

mvh
    Claus

Anonym Stine

Tak for alle jeres svar 🙂

Vi er ude i en Ipad, så den er jo ikke så stor.
    Det er dropbox vi gerne vil bruge, så jep, online backup 🙂

Vi skal til Vietnam, er det slemt med tyveri der?
    Skal vi regne med at vores værelser bliver rodet igennem for værdi? uf…

Anonym Nicki Hansen

Har selv haft min laptop med til vietnam i 4 uger, og den kunne da sagtens få lov at ligge på værelset når vi var ude uden det var et problem…
    Skal ud og rejse et år nu her 4. juli, og der tager jeg en netbook med…

Anonym MissAdventure

Jeg havde min computer (11,3″ skærm) med rundt i Asien (Thailand, Malaysia, Borneo) sidste sommer…. og når jeg om 14 dage tager til Indonesien, kommer den 100% med igen….
    Der er gratis wifi en del steder efterhånden… også i nogle af de store lufthavne…. og ellers brugte jeg den til at uploade billeder , spille spil, høre musik osv….
    Jeg var ikke på noget tidspunkt utryg ved at have den med….
    Da jeg var i mellemamerika for 2 år siden, havde jeg ikke computer med…men brugte i stedet dem på internetcaféerne med det resultat, at jeg mistede næsten 3.000 billeder, fordi der var virus på nogle af computerne… så det usb, jeg havde lagt alle billederne ind på, fik virus og virkede ikke 🙁 Nøj, det var surt… så nu bliver alle billeder lagt på min egen computer…. opdaterer helst hver anden dag, så jeg ikke mister dem, hvis der sker noget med kameraet 🙂

Anonym Line

Hej Stine

Kæresten og jeg skal selv ud og rejse i 6 måneder i Asien og vi har gået med samme overvejelser som jer. Vi har dog besluttet at tage en Asus eee-pc med på 10tommer, da det er længe at være væk og en computer er bare rar til de lange transportture eller til back-up.

Vi har ingen erfaringer med at rejse med computer selv, men vi tager chancen. Tidligere har vi været afsted i Asien i 6 uger, hvor vi mødte flere backpackere, der rejste med computer. De kunne kun anbefale det, da der er wi-fi flere steder gratis. Så jeg synes, at I skal veje fordelene og ulemperne og på den måde beslutte om I ville kunne bære at miste Ipad’en i worst case scenario.

Rigtig god rejse.

Anonym OlafFO

Jeg rejste i USA, AU, Singapore og Thailand med en netbook, og der var ikke noget problem. Kunne godt lade den ligge på værelset (i tasken selvfølgelig) uden at nogen tog noget. Men man kan være uheldig. Så måske best at tage en lille backup harddisk med også. Det laver jeg næste gang.

Det er også rart med at slappe lidt af og se film

Anonym Tessa

Ser i så film via netflix eller et andet program hvis i har ipad med? Der kan ikke slutte et diskdrev til. Og hvordan overføre i billeder til en ipad?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account