This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sussie

Har overvejet at tage til Irland og bo et stykke tid.. Nogen som ved hvad leve omkostningerne ca er..!? Tak

Anonym LineHamrum

Jeg har kun været der to gange i en uge af gangen, men jeg mener at de fleste priser svarer nogenlunde til de danske.

Anonym Anonym

Hej, det kommer lidt an på hvor i Irland du gerne vil hen. Priserne er nogenlunde de samme i Dublin f.eks. Boligpriserne er relative høje. Tjek evt. http://www.gumtree.com

Den Rejselystne

Hej!

Irland er lækkert selvom jeg kun var der få dage..

Men jeg har oprettet et rejsetips som måske kan have lidt indflydelse på din beslutning. Det drejer sig hovedsageligt om Belfast i Nordirland og jeg svarer gerne på evt. ? til mit rejsetips!

Den Rejselystne

Anonym Anonym

hi
    Jeg har lige været i irland, og overvejede at flytte derover og arbejde. Alt går over alt forventning i irland, modsat bare få år tilbage, hvor irland var en af de fattigste lande i EU.. Og de mangler arbejdskraft… så nemt at få arbejde der.. søg på google… og flere emner dukker op, du kan endda vælge efter at du taler dansk….. de er nemloig en kvalifikation flere virksomheder kan bruge.. ser det ud til.. Minimums lønnen er 7 euro.. gennemsnitete er 10 euro i timen.. skatten er ca. 20 % og hvis du rejser væk i mere end 6 md ændres skatten til Dk.. ligesom hvis du søger for ingen boilg at have eller eje i Dk og melder flytning til udland på person registret så skal du kun betale skat i irland.
    Irland er dyr.. på nogen områder dyrer end i DK….. og 7 euro i timen er ikke meget for at leve.. især ikke hvis du holder af pubkulturen.. men mange mennesker lever jo af det….
    Lille tip.. Lov mig at besøge den mest legendariske pub i Irland, Johnny Fox´s lige syd for Dublin.. spørg dig omkring alle kender den.. det er den pub i irland der ligger højst… få en pine i det område i baren der hedder Farmers corner.. og hils fra mig, Angelina….. så lover jeg dig en festlig stund…..
    Angelina
    Ps… og forelsk dig ikke i irerne…. de er endnu mere kompliceret end de danske mænd……

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account