This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rozling

Er der nogle der kender organisationer, hvor det vil være muligt at arbejde som frivillig i Israel?

Anonym Anders

MS (Mellemfolkeligt Samvirke) har et program. Det er desværre fuldt besat, men ring og hør, hvis du brænder for det.

Se: http://www.globalcontact.dk/sw162520.asp

Anonym Rosie

Ok, tak for det…

Anonym Anders

Jeg ved der findes et dansk kristent rejsebureau som arrangerer frivillige kibbutzophold.. Kan ikke huske hvad de hedder men prøv at søg lidt rundt efter det.. Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en type frivilligt arbejde du er ude efter, men ville da mene at det skulle være forholdsvist nemt at få en plads i en kibbutz

Anonym Rosie

Jeg har allerede prøvet at undersøge det lidt. Problemet er, at hvis man tager i kibbutz, drejer det sig ikke så meget om socialt arbejde som f.eks. at arbejde på børnehjem osv. Har mere indtryk af at det er praktisk arbejde, i hvert fald de steder, jeg er stødt på. Men tak for forslag det er rart med lidt input uanset:)

Anonym Lasse

Du kan jo også prøve lykken og tage med Global Contact. De har godt nok kun ophold i Palæstina. Det er jo ikke Israel, til gengæld er Israel minutter fra. Oplevelsen bliver i hvert fald intens og unik..

Anonym Rozling

Jeg har tænkt på det, det ser rigtigt spændende ud, desværre passer datoerne for udsendelse ikke med, hvornår jeg har ferie:(

Anonym Ditte

Den Danske Kirke i Jerusalem arrangerer også noget, ganske billigt 🙂

Anonym Astrid Lund-Pedersen

Israel Missionen tilbyder volontørophold i Jerusalem. Du laver socialt arbejde i 6 måneder med fysisk handicappede. Det er fysisk hårdt, men meget givende. Nogle institutioner er bedre end andre, men det er en spændende oplevelse. Jeg vil dog påpege at det er en fordel at kende til arbejde med ældre eller handicappede på forhånd, da introduktion til arbejdet kan være ret så ufuldendt.
    Israel Missionen er en indremissionsk organisation, men alligevel laid back. Jeg var afsted som den eneste kirkefremmede, men blev taget godt imod, og det blev ikke forsøgt at omvende mig. Det er stadig okay at gå i byen og more sig. Præsten i Den Danske Kirke og hans kone er jeres kontaktpersoner, og de er et vældigt sødt par som har det sjovt med volontørerne – med fx VM på storskærm og kolde tuborg i hånden, og de er der for en hvis man har en nedtur.
    Vil man ikke arbejde med handicappede, kan man rejse med Ordet Israel (Yad ve lev). Det koster blot en flybillet og rejseforsikring. Kost og logi er inkluderet, og du arbejder delvist i suppekøkken og med at bygge huse eller arbejde med skolebørn. Dette er et indremissionsk hjem man bor på med andagter og husregler, men fællesskabet er stort.

Israel er et spændende land at bo i, især Jerusalem er super spændende.
    Og man behøver ikke at være kristen for at tage afsted, hvis du interesserer dig for kultur, samfund, historie etc. er det stedet at tage hen. Oplagt hvis man overvejer at studere Antropologi senere hen.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account