Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3528405
     gvinniel

      Hej!

      jeg skal 10 dage til Israel i april. Jeg har aldrig været udenfor Europa, så det er ret stort for mig!

      Er der noget som jeg virkelig BØR se? Og er der noget jeg skal være særligt opmærksom på eller passe på med?
      Og i det hele taget hvis nogle har erfaringer og gode råd ville det være skønt at høre!

      Mange Hilsener

      Giovanna

      #3528445
       Christine

        Hej Giovanna

        Jeg var i Israel for godt 10 år siden, men turen står ret klar for mig, for det er bare et helt fantastisk land! Jeg er ikke opdateret i, hvordan det ser ud med sikkerheden dernede i øjeblikket, og hvor det er farligt at færdes, så nogle af de sights jeg nu vil komme med, kan måske være for farlige at besøge, det ved jeg ikke.
        Men Jerusalem er i hvert fald et must! Grædemuren, Klippemoskeen og bare at gå rundt i de snævre gader, der emmer af historie!
        En tur til det Døde Hav og fæstningen Masada er også noget helt specielt. Og hvis du skal til Tel Aviv, så tag ud i det gamle Jaffa sådan sidst på eftermiddagen, der er rigtig smukt.
        Vi var også en uge i kibbutz, hvilket var rigtig sjovt, men jeg ved ikke, om det er muligt mere..
        Men i hvert fald tjek lige op med sikkerheden, for selvfølelig kommer den først:)
        Rigtig go tur!
        Hilsen Christine

        #3528713
         none

          hej giovanna,

          jeg skal til israel til efteråret, men har en del venner som har erfaring fra landet og har været der mange gange. de siger at det er svært og farligt at køre til betlehem alene, i en lejet bil. men en ting man kan gøre i stedet, er at køre til byen i en turist bus og derefter gå rundt alene.

          jeg vender tilbage senere og god tur 😀 det er et spændende land tror jeg.

          /matthias

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account