Dette emne har 10 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 4 år, 10 måneder siden af randi.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200035 bbp-parent-topic-3546656 bbp-reply-position-2 odd topic-author post-3546659 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">
     Jbv

Hej Maria!
      Jeg står i samme situation og er rigtig nysgerrig! Overvejer dog først at rejse til marts, men vil også rigtig gerne høre til rejsegrupper osv., da jeg ikke er interesseret i at rejse alene.
      Det lyder bare så super spændende 🙂

Mariatj

Jeg går og overvejer at tage i kibbutz fra slut februar/start marts.
        Nogen der ved, om kibbutz stadig er så populært, som for 20-30 år siden, og om der findes rejsegrupper, ligesom der engang fandtes DAKIV?

Andre der overvejer at tage i kibbutz?

Hilsen Maria

Mariatj

Det lyder nemlig rigtig spændende! 🙂

Jeg har søgt på nettet, og det ser ikke ud til, at der findes rejsegrupper til kibbutz længere 🙁 Jeg kan kun finde selskaber, der arrangerer turen derned for en.

Hvornår i marts regner du med at tage afsted? Hvis det er nogenlunde på samme tid som jeg, kunne vi evt. følges derned, hvis du har lyst til det.

Jbv

Nej jeg har heller ikke fundet noget i min søgen. Jeg er ikke helt sikker på, hvornår jeg rejser endnu og, hvordan det skal foregå. Men vil du ikke smide en mail til jbach93@sol.dk ? Så kan vi da lige snakke lidt frem og tilbage. Kunne være fedt at have en at dele det med 🙂

Mvh. Janette

Sasha Bækgaard

Hej.
              Jeg var i Kibbutz i Israel, helt præcist grofit, for 3 år siden og det var den fedeste oplevelse og ikke særlig dyrt da man får kost og logi, samt lommepenge imens man er der. Jeg arbejdede i en daddelplantage og selvom det var nogen lange dage, så er det bare noget andet når man er ude og man ser det ikke som arbejde på samme måde. Vi købte bare flybilleterne til Tel Aviv, og meldte os på et kontor, som jeg kan fortælle hvor er hvis i er interesserede. Dog havde vi ikke sørget for frivillig visum hjemmefra, så derfor blev vi nødt til at forlade Israel i en 14-dages periode indtil det var ordnet. Vi tog til Jordan og det var fedt, men dog en ekstra omkostning som ikke lige var indregnet. Så sørg for at ordne dette hjemmefra: et frivilligvisum og en lægeerklæring. vi brugte skemaet til en lægeerklæring herfra: http://www.felixrejser.dk/oversigt.php?vis=1&nr=18&h=30&art=16&kategori=
              Som I kan se kan i også booke det igennem felix rejser som ovenstående. Så ordner de det med frivillig kontoret i tel aviv og i skal bare tage ned og melde jer, men jeg vil sige man godt kan ordne det selv, men det er jo hvad man ønsker. Uanset hvad, så vil der nok ikke stå en kibbutz klar til at tage imod jer når i melder jeres ankomst i Tel Aviv, det var i hvert fald tilfældet for alle jeg mødte af frivillige uanset hvordan de havde gjort det.
              Det at tage i Kibbutz er helt klart ikke ligeså populært som for 30 år siden, men der er stadig enormt mange frivillige i kibbutzerne i Israel fra hele verden. Vi var i en mindre kibbutz hvor vi kun var 7 frivillige hvilket gjorde at man kom tæt på dem der boede fast i kibbutzen og det synes vi var fedt. Dog er der også andre steder hvor de er ret mange og mest “holder sig for sig selv”.
              VH Sasha

Mariatj

Hej Sasha!

Tusind tak for svar! Min plan er også blevet, at jeg bare ordner det hele selv. Det er vidst det, der er hurtigst og nemmest 🙂
                Boede du på hostel, da du ventede på Kibbutz? Nogen du kan anbefale?

Det var desværre ikke muligt for mig og Janette at følges alligevel tidsmæssigt, så hvis andre tænker på at rejse derned og gerne vil følges, må I endelig sige til.

Hilsen Maria

Astrid Bødker

Hej Maria, er du kommet til Isreal, og hvis ikke, har du så fundet ud af at arrangere det? Jeg vil meget gerne høre mere om hvad du finder ud af, for overvejer også selv et kibbutz ophold!

Hilsen Astrid 🙂

Mariatj

Hej Astrid!

Jeg har pga. tilbud om studie i udlandet valgt at vente med at tage til Israel. Måske jeg tager afsted til september.

Men min veninde er i øjeblikket i Israel, og hun sagde, det var meget nemt at komme i kibbutz. Hun tog til hovedkontoret i Tel Aviv, hvorefter hun fik en plads på en kibbutz 3 dage efter. Hun skulle selv finde overnatning i de 3 dage, men det var intet problem, da der er mange hostels.
                    Der var mange rejsende, som søgte om kibbutzophold på kontoret på samme tid som hende, så hun mødte derfor mange, som hun fulgtes med 🙂

Jeg håber du finder ud af det! Vil rigtig gerne høre om, hvad dine planer bliver til 🙂

Hilsen Maria

Anne mette

Hej. 🙂

Jeg håber I kom/kommer afsted. Jeg var i en stor kibbutz for nogle år siden, hvor vi var 50 frivillige.
                      Jeg rejste med Felix rejser, men det var mere at de ordnede nogle ting for mig og så var jeg mere eller mindre på egen hånd. Det var første gang jeg rejste alene, så det var egentlig meget fint. Jeg var ret heldig og blev tilbudt en plads i en kibbutz samme dag som jeg kom til the kibbutz programming center. Jeg synes dog, at det var meget hyggeligt, at vi var mange. Selvfølgelig var der lidt “grupperinger”, for der vil altid være nogen, som man snakker bedre med end andre. Jeg synes dog primært det handlede om hvem der snart skulle hjem/videre og hvem, der lige var kommet.
                      Jeg var afsted i 6 måneder og når man er 50 og flertallet bliver der i ca 3 måneder, så kommer der bare et tidspunkt, hvor man ikke længere har lyst til at lære nye mennesker at kende.
                      Jeg rejste alene, men fik masser af hjælp af søde lokale til fx at finde ud af, hvor jeg skulle af toget (jeg kunne ikke hebraisk) eller hvorfor min bus gik.
                      I kibbutzen rejste de fleste alene og man fik hurtigt nogen at tale med og tage på tur med, når man havde fri. Jeg syntes egentlig også at dem, der rejste alene var mere snaksagelige, så det var jeg egentlig glad for at jeg gjorde. 🙂

Josefine
                      Deltager

Jeg tillader mig hermed at besvare denne tråd her en hel del år senere 🙂 Er der nogen, der har tanker om kibbutz og evt. kunne tænke sig at følges derned i start 2020?

randi
                        Deltager

Jeg har mailet med KPC kibbutz og fået at vide at Israel stadig er lukket for indrejse og de ikke har fået nogen dato for åbning. Jeg havde tænkt mig at tage afsted i et halvt eller helt år. du er velkommen til at skrive til mig

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account