This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anne S. W. S.

Hej backpackers!

En veninde og jeg skal til Israel her til sommer. Vi skal bo i Østjerusalem, og vil rigtigt gerne til Ramallah, Jaffa, Jericho samt andre steder med en guided tur til Vestbredden. Vi har selvfølgelig læst på udenrigsministeriets hjemmeside, og de fraråder alle ikke-nødvendige rejser til Vestbredden. Det har naturligvis gjort os en smule nervøse, så vi vil hører om der er nogle der fornyligt har været på Vestbredden og ved om det er en dårlig ide at tage derhen, eller om det sagtens kan lade sig gøre?

På forhånd tak! 🙂

Anonym amboye16

Hej Anne

Vi var på Vestbredden i februar og oplevede ingen problemer overhovedet! Dog skal I være opmærksomme på, at situationen både i Israel og på Vestbredden hurtig kan ændre sig. Mit bedste råd til jer er, at tage af sted med ro i sjælen og så forhøre jer om, hvordan den aktuelle situation er lokalt. Spørg gerne på hotellet, en taxachauffør eller hvem I møder.

I februar var vi i Jerico, Betlehem og ved South Hebron Hills. Er I nervøse for situationen, så er der masser af organiserede ture I kan tage. Men jeg vil sige, at I nemt kan tage bussen til Betlehem selv.
    Prøv at søge på Abraham Hostels og se, hvilke ture de tilbyder. Det koster selvfølgelig mere end at tage offentlig transport. Til gengæld er der styr på tingene og I kan nemt komme til de byer/steder, som I gerne vil.

Venlig hilsen
    Anne Marie

Anonym Anne S.

Hej Anne Marie!
    Mange tak for svaret! Det beroliger meget. Vi har faktisk kigget på Abraham Hostels ture, så nu må vi lige se hvad vi vælge.
    Tak for hjælpen!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account