This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Bryder

Jeg skal til Tel Aviv og vil i den forbindelse gerne se Petra i Jordan.
    Jeg har læst mig til at den mest benyttede grænse overgang til det formål hedder Arava som ligger lidt nord for Eilat,men kan nogen hjælpe med om jeg skal have visum hjemme fra eller kan dette købes ved grænse overgangen?

Anonym DanielJohansen

Jeg har rejst mellem de to lande et par gange via forskellige grænseovergange og i min optik er det nemmeste at tage til Eilat og bruge grænseovergangen her. I modsætningen til de øvrige landegrænser som Jordan og Israel gælder, kan du her opnå et gratis visum. Som du måske vil bemærke når du kigger på et kort, kommer du på lidt af en omvej ved at bruge denne metode. Ikke desto mindre er ventetiderne meget mindre ved denne grænseovergang, og transportmulighederne meget bedre – samt det er billigere, hvorfor denne løsning alt i alt er bedst.

Anonym Bryder

Ok så langt så godt.Ved du så om jeg kan tage min lejet bil med over til jordan? hvis ikke, venter der evt. taxiér på Jordan siden som jeg kan tage videre til Petra?

Anonym DanielJohansen

Det er desværre ikke muligt at køre en lejebil over grænsen.

Både Eilat (Israel) og Aqaba (Jordan) ligger tæt på grænseovergangen og 5-10 minutter med taxa er nok for at nå nærmeste busterminal.

Bemærk at du næsten med statsgaranti får en masse spørgsmål om hvad du har lavet i Jordan og hvad dine fortsatte planer er i Israel når du kommer tilbage. Når det er sagt at immigrationsmedarbejderne er altid venlige 🙂

Rigtig god tur!

Anonym Bryder

Hej Daniel. Mange tak for svarende

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account