This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Josefinealberte

Hejsa. Hvor i Italien vil i anbefale mig at tage hen? Hvis jeg skal på en ferie ca 10 dage til sommer. Jeg er til smuk natur, kultur (kunst, musik m.m), romantik… Er der en eller anden hyggelig lille by man bør tage til?
    Kh Josefine.

Erica

Hej Josefine

Du bør absolut tage til Firenze, byen over dem alle, og byen der har alt mht. kunst, kultur, historie, natur ude omkring byen, romantisk stemning etc.
    Toscana som byen ligger i, er jo kendt for sin smukke natur, og for sin fantastiske mad og vine.
    Og Firenze var selv arnestedet for nogle af de største kunstnere og tænkere gennem historien, så du vil kunne finde værker af fx. Leonardo da Vinci, Michelangelo, Donatello, Botticelli etc.
    Det vil dog være en god idé at leje en bil i et par dage, eller tage toget ud til lidt mindre befærdede byer, for der er altid mange mennesker i de store byer i Italien om sommeren. I Toscana kan du tage til Piza, Siena, Lucca, San Giminano, Vinci for bare at nævne et par byer (de tre første er store byer), eller en helt lille bjerg landsby som Legoli.

Hvis du vælger at tage til Toscana / Firenze kan du bare skrive til mig, hvis du får brug for et par tips til et eller andet, jeg vil meget gerne komme med nogle gode råd her om.

Hav en god tur, når du kommer så langt
    Mvh
    Erica

Anonym Anonym

Jeg vil ogsaa anbefale dig at tage til Firenze – og af samme grunde som Erica skriver. Der er mange ufattelige smukke bygninger (kirker) og spaendende museer.
    Hvis du vil udenfor byen ogsaa, er Siena en dejlig by. Om sommeren er der dog ogsaa rigtig mange turister her (men det er der jo nok ogsaa en aarsag til)..

Anonym Anonym

Tak for de gode svar. Vi vil helt sikkert overveje at tage til det område. Vi tænkte på at flyve til Rom, være der et par dage og så tage toget til Firenze eller en anden by i området. Hvordan er priserne med tog? Er der en hjemmeside hvor man kan se ruter osv. Skal man mon bestille i forvejen?

Josefine

Anonym Anonym

Hej Josefine!

Jeg vil helt sikkert foreslå at i tager en uge i Rom og ser den smukke bys seværdigheder. Jeg vil anbefale jer at tage nordpå mod Toscana bagefter og se Firenze og Siena – begge utroligt flotte og imponerende byer. Hvis I ønsker at komme lidt væk fra alle de andre turister vil jeg forslå byen Montepulciano. – Den ligger i det østlige Toscana og er absolut ligeså smuk og stemningsfuld som Firenze og Siena, bare at man oplever den lokale stemning mere, samtidig med at der ikke er over rendt med turister.

Når I skal nordpå, så vil jeg forslå at I lejer en bil og selv kører derop. Der er ca. 200-300 km, alt efter hvor I vil hen. Når I tager bilen undgår I nemlig at opholde jer på togstationer -(som er steder der kan være ret så skumle og ubehagelige i Italien! Har selv haft skumle erfaringer!). Desuden er det jo Italien, så det er ikke altid at togene kører som de skal, hvilket kan være surt hvis I skal nå noget. Det med at leje biler kan findes rundt om på nettet!

Held og lykke med det hele!

Ida

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account