Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3649044
     Michala

      Hej

      Jeg er faldet over firmaet i was here volunteer men søgerr nogle erfaringer, er der nogle der kender til firmaet???

      #3649838
       Sanne

        Jeg vil kraftigt fraråde denne virksomhed. De har ingen skrevne samarbejdsaftaler med deres partnere, de har aldrig besøgt deres destinationer, de har kopieret indhold til deres hjemmeside som ikke tilhører dem, og nogle af de partnere, som de påstår at de arbejder med, har aldrig hørt om dem. Clara Lock som ejer virksomheden sammen med sin mor, Paidamoyo Savanhu Jensen er d.d. 2 ud af 8 personer som har anbefalet virksomheden på Facebook. Det er meget forkert!

        Min anbefaling: find en anden udbyder, som kan give dig et fantastisk ophold som frivillig.

        Det kan være;
        Exis
        Mellemfolkelig samvirke
        Save A Heart
        Project abroad

        Held og lykke herfra 🙂

        #3651407
         katrine

          Vi tilbyder også frivilligt arbejde. Og vi søger frivillige der ønsker at rejse til Thailand og gøre en forskel:-) http://www.vaid.dk

          #3666452
           Monika Hiller

            SØGER DU FRIVVILGT ARBEJDE SÅ PAS PÅ “I Was Here Volunteer”
            ADVARSEL…. Jeg vil gerne advare andre om at rejse med “I Was Here Volunteer”, ejet af Clara Lock og hendes mor, Paidamoyo Savanhu Jensen.
            Hermed mine erfaringer fra mit ophold i Tanzania den 17/1 til 1/3 2016 købt gennem og
            arrangeret af “I Was Here Volunteer”.
            Allerede inden min veninde og jeg tog afsted var det med bange anelser. Ville vi blive hentet i lufthavnen? havde Clara Lock snydt os? Vi havde stadig ikke modtaget kvitteringer…..vi havde gjort os mange overvejelser over en plan B rejse såfremt vores bange anelser holdt. Min veninde og jeg havde desværre allerede betalt! Efter indbetaling af rejse allerede i maj 2015, ændrede kontakten med Clara Lock sig væsentligt. Informations niveauet blev meget sporadisk, tvetydigt og mangelfuldt. Vi havde betalt 4 ugers ophold ialt på volantører stedet
            inklusive 5 dages Safari, indenrigsfly fra Zanzibar, færgebilletter til Zanzibar, bustur til og hotel ophold i Dar Es Salaam.
            Aftalen var at Edward Wilson (EW) projektkoordinator fra volantør stedet, skulle afhente os i Kilimanjaro lufthavn, Tanzania, og køre os til volantør stedet i Arusha. EW afhentede os og kørte os til en privat familie i Ngarenaro, Sombetini i Arusha. EW sagde at volantør stedet var under ombygning. Vi boede 2 1/2 uger under primitive forhold i et aldeles utrygt område… meget ubehageligt og meget beskidt. EW lovede os flere gange at vi ville blive flyttet til et volantør sted, det skete aldrig. Clara Lock påstod at hun intet kendte til ombygning af volantør stedet, hun mente EW snød hende og os. EW klagede til os over at Clara Lock ikke havde betalt ham penge til vores ophold, safari mm – han mente Clara Lock snød ham og os.

            Vi var blevet lovet et “ program” på volantør stedet de første dage af Clara Lock, hvor vi ville besøge forskellige steder, som havde modtaget vores donation, hvor vi kunne arbejde frivilligt. Programmet blev vi aldrig præsenteret for. På vores opfordring tog EW os med ud til en skole ,hvor vi kunne arbejde frivilligt. Skolen havde ikke modtaget nogen donation. Havde aldrig hørt om Clara Lock.

            Vores ophold var præget af utryghed, evig uklarhed og tvivl i forhold til, om vi fik hvad vi havde betalt for. Vi forsøgte, mere eller mindre dagligt, at få kontakt til Clara Lock via mail og telefon, for at få afklaring om kvitteringer, oplysninger om safarien, bus, færge og flybilletter samt hotelophold.
            Som med alt andet, (vi havde forudbetalt hjemmefra), modtog vi først praktiske oplysninger og tilsagn om at safari turen blev til noget, 2 dage før vi skulle afsted, efter at have rykket dagligt og truet med politianmeldelse for svindel.
            Vi fik en 4 dages safari (havde betalt for 5 dages safari), langt under den standard vi var blevet lovet.
            Alt i alt fik vi noget af det vi havde betalt for hjemmefra og noget fik vi aldrig fx. hotel ophold og bustur til Dar Es Salaam.
            Svindel og bedrag! ….. “I Was Here Volunteer” ejet af Clara Lock og Padaimoyo Savanhu Jensen..
            Vi fik slet ikke den vare vi havde betalt for. Værst af alt fik vi ødelagt utroligt meget af vores tur.
            Efterfølgende har Clara Lock lovet at returnere de penge som vi har til gode for de ydelser vi aldrig modtog. – Dette er endnu ikke sket.

            #3697582
             Catrine

              Selvom det er lang tid siden at spørgsmålet blev stillet, vil jeg alligevel komme med mine erfaringer fra et ophold fra marts-maj 2015. Jeg vil meget kraftigt fraråde at rejse med IWasHere! Min kæreste og jeg oplevede noget lignende Monika, da vi var i Moshi i Tanzania. Min kæreste var tilmeldt et sportsprojekt på den lokale skole. Ingen, heller ikke vores koordinator i Moshi, havde nogensinde hørt om dette projekt. Hjemmefra havde vi gennem IWasHere købt og betalt for 5 dages safari. Et par dage før vi skulle afsted mødtes vi med vores “guide” og han sagde, at han ingen penge havde fået. Vi mailede, sms’ede og ringede til Clara Lock. Intet svar. Den dag vi skulle afsted havde han stadig ingen penge fået, og vi kunne derfor ikke komme med… Da vi langt om længe fik kontakt til Clara og bad om vores penge tilbage. De penge fik vi tilbage flere måneder efter at vi var kommet hjem! Og efter at hun utallige gange havde sendt billeder af falske overførsler, som hun mente hun havde foretaget. Oven i dette fortæller vores lokale koordinator, som i øvrigt var en fantastisk og engageret mand, at han heller ingen penge fra Clara har fået for at vi bor hos ham. Igen skriver, mailer og ringer vi. Der var meget få timers telefontid, og når vi ringede gik den direkte på tlf. Svarer! Clara mente selvfølgelig at hun havde sendt penge, og at det var vores koordinator der snød os.. Hjemmefra havde jeg en veninde, der havde været i Malawi med IWasHere, og de havde haft samme problem med Clara. Derfor var jeg sikker på at det ikke var vores koordinator den var gal med. Da vi kom hjem, havde vi stadig kontakt til vores koordinator, og flere mpneder efter havde han ingen penge set.
              Vores koordinator fortalte os at han kendte Clara Lock personligt, da hun i sin tid selv havde været frivillig hos ham. Samtidigt kendte hun også de 2 piger, der arbejdede der hvor vi boede. Han fortalte også at hun selv var født i Zimbabwe. Det var og er stadig i dag mig totalt uforstående, at man kan være så rædselsfuldt et menneske, der kan leve med at snyde folk rundt omkring i verden for penge, som man selv bruger på what ever. Og i vores tilfælde folk som hun ovenikøbet kender personligt, og om nogen ved hvor meget de har brug for pengene!
              Min opfordring til alle er aldrig at vælge IWasHere!

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account