Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540658
     A Posteriori

      Hvad skal jeg se på en måned i Japan? Sandsynligvis februar 2013.

      Hvordan skal jeg bo? Overvejer couch surfing.

      Hvordan lyder et realistisk budget?

      #3540875
       Issabella H. Kristensen

        Nu har jeg kun været der 14 dage, og det var udelukkende syd for Tokyo, men følgende kan anbefales:
        Koya-san: Det ligger oppe i bjergene og bare turen med tog er helt fantastisk, især det sidste stykke, hvor man køre med et specielt (og meget stejlt) bjergtog. Der ligger et stort tempelkompleks, og en virkelig fantastisk, og flere 100 år gammel kirkegård, (som i øvrigt stadig benyttes af de lokale). Kom ved skumringstid – der er det mest stemningsfuldt 🙂
        Hvis i skal til Kanazawa, kan jeg varnt anbefale Guesthouset – Pongyi. Ejeren er super sød og den gæstfri stemning er helt fantastisk. Det er et sted hvor man let kommer i kontakt med andre rejsende. Der ud over ligger det super hyggeligt, med en lille afsats, direkte ud til byens å. (Der kan man sagtens få en aften til at gå med at sidde og sludre over en øl).
        Af byer er Hiroskima et skønt sted.
        Og Kyotos banegård – er helt sikkert værd at hænge ud i. Kan kun sige at du skal prøve at finde nogle billeder af det – virkelig smuk, og noget af en oplevelse, når man tænker på at et “bare” er en station.

        Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om – håber du/I får en skøn tur…De er ret så skønne mennesker, de japanere 🙂

        #3540877
         Issabella H. Kristensen

          Oh yeah –
          ang. budget. Det er et ret dyrt land at rejse i, dvs. at du skal regne med danske priser.
          Kan ikke huske det daglige budget jeg havde, men syntes du skal prøve at kigge i Lonely Planet. De har en lille budget-oversigt.

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account