Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3548031
     Kim_tjareborg

      Hej
      Jeg har planlagt en længere tur rundt i Østen. Her planlægger jeg bl.a. at komme til Taiwan og Japan på egen hånd.
      Jeg søger råd/tip fra personer som har rejst rundt i disse to lande. Er det nemt eller svært at finde rundt i Tokyo og Taipei!? Er skiltene på engelsk!?
      Erfaringer med at rejse med Shinkansen, jeg regner med at rejse fra Hiroshima til Kyoto og til Tokyo!?
      Jeg har læst lidt om at man med fordel sender sin kuffert med kurer og ikke tager den med på toget, hvor pladsen er trang!?
      Håber at høre lidt info, på forhånd tak 🙂

      #3548036
       Backpackerne.dk

        Hej Kim.

        Spændende med en tur til Japan. Vi var der selv i september 2014. Utroligt fedt land.

        Tokyo er super nemt at finde rundt i når du lærer metrosystemet at kende. Det er utroligt omfattende, så du kan komme hele byen rundt med den. Skiltene står som regel på engelsk i metroen.

        Andre steder står nogle få ting på engelsk, men det er mere for udseendets skyld og ikke fordi du kan læse dig frem til noget.

        Vi rejste med Shinkansen fra Tokyo til Nagano. Vi spurgte nogle inde på togstationen i Tokyo om hvordan vi fik billetter til Nagano. De kunne ikke engelsk, men vi fik alligevel kommunikeret os frem til de rigtige billetter.
        Ift. det med kufferten så vil vi ikke umiddelbart mene det er en fordel at sende dem med kurer.

        Vi har lavet en rejseguide til Japan på vores hjemmeside, hvis du vil vide mere: http://www.backpackerne.dk/ultimativ-rejseguide-til-japan/

        Håber det hjælper
        Mads & Camilla – Backpackerne.dk

        #3548038
         Kim_tjareborg

          Hej tak for svaret 🙂
          Så du mener Tokyo er forholdsvis nemt at finde rundt i!? Ellers må man vel bare hoppe i en taxa og vise businesscard fra hotellet.
          Men vil du ikke lige uddybe mht. at det ikke er en fordel at fragte kufferterne med kurer!? Er der nok af plads til bagage på Shinkansen?
          Mvh
          Kim

          #3548047
           Backpackerne.dk

            Ja Tokyo er “nem” at finde rundt i. Det er jo en KÆMPE by, så du kan med fordel hente en app til at vise vej. Evt. CityMaps2Go. Men går det galt så er der taxaer overalt, og det er en fed oplevelse at køre med taxa i Japan.

            I det tog(shinkansen) vi rejste med fra Tokyo til Minakami, var der rigeligt plads. Jeg ved ikke om der er nogle dage osv. hvor der er mere trængt, men umiddelbart vil jeg mene der er plads nok 🙂 Afhænger selvfølgelig også af din kufferts størrelse 🙂

            Mads – Backpackerne.dk

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account