This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hovgaard

Det altid rigtig svært ift vacciner, men synes I burde lytte samt søge råd hos fagfolkene.. Personligt bruger jeg dog aldrig min egen læge, men kontakter Statens Serum Institut – og har de sidste gange brugt Danvac (Dem kan man chatte med på deres hjemmeside). Det afhænger både af længde, ruten, sæson samt luksus/budget.. og I kan spørge 100 backpacker som alle vil komme med deres personlig bud.. Så ja, kontakt folk der har uddannelse ift området! De vil også kunne vejlede ift din søster..

Anonym PernilleSorensen91

Tak for svar, Hovgaard 🙂
    Vores vaccinator var fra DanVac, og mente på baggrund af rejsens længde og tidspunkt, at vaccinen var unødvendig. Så måske man skulle rette sig efter det. Jeg kan også læse flere steder, at der kun har været 8 tilfælde hos skandinaviske rejsende de sidste 15 år. Men det ville godt nok også være uheldigt, hvis man skulle blive syg.

Min søster og jeg skal rejse til Malaysia (1½ uge) og Thailand (2½ uge) her i april.
    Vi er dog meget i tvivl om en enkelt vaccine – japansk hjernebetændelse. Vores vaccinator mente ikke, at den var nødvendig, når vi ikke skulle opholde os længere tid i Malaysia, men vi er kommet meget i tvivl.
    Jeg er generelt imod alt for mange vacciner/piller, og vil helst ikke have mere i kroppen end højst nødvendigt (min søster reagerede allerede voldsomt på stivkrampevaccinen) – men man kan heller ikke lade være med at være bekymret for at blive smittet (især med en grim sygdom som japansk hjernebetændelse).
    Hvad er jeres tanker/erfaringer omkring dette?

Anonym Jesper

Jeg synes klart der lyder som overkill når i ikke skal være af sted længere tid. Har selv fået den og har ikke haft nogen bivirkninger, men jeg var også af sted 6 måneder

Okay, tak for svaret Jesper 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account