This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Abp

Hejsa Alle sammen..
    Min kæreste og jeg er ved og planlægge en rejse rundt om jorden til feb 2006, så hvis i har nogen tips så kom endelig med dem…
    Vi regner med at rejse til Thailand, vietnam, cambodia, laos, malaysia, australien, new zealand, fiji og til sidst Usa.
    vi er total nybegynder med backpacker livet..
    På forhånd tak.
    Marianne og Anders (Odense)

Anonym charlottekj

Hej i 2.

Af de lande I har udvalgt har jeg kun været i Thailand og Malaysia – men det ser ud til at I skal starte I thailand og det i sig selv er jo en god start, når man ikke har rejst med backpack før.

I skriver I gerne vil have nogle tips, men det er jo et vidt begreb, så i stedet for at remse en masse op her, får I i stedet min email adresse og så kan I bare skrive løs! Jeg har rejst en del og har masser af tips til fx hvordan man pakker, uundværlige ting osv.. men igen er det svært at gennemskue præcis hvad I gerne vil vide.

Men som sagt skriv endelig..

Mvh Charlotte
    charlotte_kjaergaard@yahoo.dk

Anonym Anonym

Hejsa.

Som et helt generelt råd kan jeg give jer ikke at tage til alt for mange lande! Når man rejser første gang, så bliver man lidt revet med af alle de fede lande, man gerne vil besøge, og man bliver bare ved og ved med at fylde lande på. Sagen er bare den, at hvis man skal nå at have bare et overfladisk kendskab til et land, så kan man ikke nå 10 lande på et halvt år eller noget i den stil. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor lang tid, I skal være væk – men jeg har i hvert fald fundet ud af på mine rejser, at minimum en måned i hvert land er at foretrække – hvis man i det mindste vil prøve at opleve landet mere end bare overfladisk. Det er i hvert fald det, jeg har fundet ud af – at jeg hellere vil opleve et land i dybden end 3 lande overfladisk – så har man også meget større mulighed for at komme lidt væk fra den gængse rejserute.

Et andet tip er at pakke let. Det er træls at slæbe rundt på en kæmpestor rygsæk proppet til randen – i de lande, I skal til, vil I have let ved at købe ting undervejs – der er altså ingen grund til at slæbe ting med fra Danmark, som man først skal bruge om lang tid.

Ha’ en rigtig god rejse – og skriv endelig igen hvis det ikke lige var ovenstående tips, I havde tænkt på…

Anonym Anonym

Hejsa igen tak for de to svar….
    Har lige et par spørgsmål mere!!!
    Vi har ca. 200.000kr hvor af de ca 70.000 går til billetter, billeje, vacciationer, dykkerkursus o.s.v.
    Så ER det “nok” for to personer med ca.130.000 til at leve og bo for i 8 mdr??. Vi vil gerne have mulighed for og bo på både hostels, hytter, moteller o.s.v.
    Thailand, laos og vietnam: 2½mdr
    Australien: 1½mdr, 5 uger i campervan
    New zealand: 1½mdr
    Fiji: 14 dage
    Usa: 2 mdr, lejer bil i 6 uger.
    Vi hat fået tilbud på de 70.000kr så de er rimelige faste..
    Men igen har du et par gode ideer til noget vi bare skal se eller andre gode ting, så smid en besked…vi tage imod med åbne arme!!!!
    Vi Takker… 🙂

Anonym fuckjer

nej i har ikke råd syndt.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account