This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym PernilleKold

Min kæreste og jeg skal på en lille tur til december (vores første), og vi har lige fået tilbud på flybilletter til følgende rute:

3 uger i thailand (med rejse ned til Singapore)
    2 uger på Bali
    4 uger på new zeeland
    2 uger på Fiji
    4 uger Santiago (de chile) + Buenos aires
    3 uger Cuba
    2 uger Los angeles (her vil vi gerne leje bil..)

I alt 5 måneder.

Mine spørgsmål er så:
    1. Hvor meget skal vi regne med at bruge til kost & forplejning mm?
    – Priserne i Thailand kender jeg, men med de andre er jeg lidt på bar bund

2. Hvad koster det ca. at leje bil i USA?

3. Er det for mange steder på for kort tid?

mvh. Pernille

Anonym Tanja87

Hej Pernille.

Min kæreste og jeg skal ligeledes på vores første rejse sammen fra oktober 2006-maj 2007. Jeg selv er ret berejst allerede, men det er min kærestes første tur udenfor Europa :o)

Vi skal til Los Angeles, Fiji, Australien, New Zealand og Las Vegas.

Jeg vil bare sige, at I skal regne med at have rigtig mange penge til rådeghed, hvis I holder fast i at skulle til Cuba! Mine forældre og lillesøster var på sommerferie derovre (i Havana) i år. De skulle rejse rundet derovre i 2 uger, men kom allerede hjem efter kun en lille uge. Det sted de havde booket til at bo levede slet ikke op til det, der var blevet reklameret med. Det var det rene rottehul med 2 senge og noget der skulle forestille at være en barneseng (bare en klapstol) og så hang strømledningerne frit, så min søster fik stød en dag, hun ville vaske sig i vasken, hvilken der iøvrigt kun kom 3 dråber ud af ad gangen :os En aften de var ude og gå tur, sagde det pludselig splat ved siden af deres fødder… det var en lokal, som lige syntes han skulle slå en rotte ihjel med en jernstang… Derefter “flyttede” min familie til det dyreste hotel, og der var også bare alt, hvad man kunne drømme om. MEN generelt er det eneste, de er ude efter derovre PENGE PENGE PENGE… og de tilbyder intet tilgenæld. Grunden til at min familie kom hjem en hel uge før tid var, at hvis de sku være blevet en uge mere, ville det have kostet dem mindst 10.000kr for bare at bo hos de lokale, hvilket jo er det rene vanvid med de forhold. De lokale er i det hele taget totalt undertrykte af ham Castro. Det eneste skønne er de chamerende gamle amerikanerbiler, der stadig præger gadebilledet og så stranden! Stranden er utrolig flot, men på det tidspunkt min familie var der, var vandet så varmt, at det ikke engang var behageligt, og man kunne max. være i solen i 30 min., hvis man ikke ville blive stegt, og man var drivvåd efter bare 5 skridt udenfor.. Det var ikke rigtig nogen fornøjelse, da man ikke kunne holde ud at lave andet end at sidde under airconditionen på hotellet og hvem gider betale så mange penge for det!?

Så hvis I vælger at tage til Cuba, håber jeg I har undersøgt grundigt hvor I skal bo, og har økonomien i orden, for selvfølgelig kan man finde gode forhold alle steder i verden. Intet er umuligt så længe pengene er der til det!

Mvh. Tanja

PS. Håber ikke det blev til en skrækhistorie, syntes bare I skulle have en beretning om nogle, der for nylig havde været derovre!

Ellers ønsker jeg jer en rigtig god tur!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account