This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey.. Lyder som en fed tur..
    Tænker at asien bliver lidt presset, men det kan nemt lade sig gøre, bare være klar på lidt rejse tid.
    At rejse til Australien (OZ) er så sikkert som amen i kirken at du møder andre backpacker. Landet er indbegrebet af backpackers, eller retter østkysten er 😀 Der skal du ikke være bange for at du ikke møder nogen.
    OZ er lidt dyr at rejse i, men kan godt gøres billigt. Jeg klarede selv lidt 7månders rejse (OZ, NZ OG FIJI) på omkring 30000, dog arbejdede jeg i ca 2mdr på en mango farm. Der tjente jeg ind til dykker certifikat osv.
    Men alt er relativt. Der nok mange der vil mene man skal noget højere op i budget. Man kan nemt klare Thailand i 5 uger på omkring 7000kr, men det er også nemt at bruge 12-15000kr i den periode!

Min erfaring siger mig at det er billigst at bestille flybillet hjemme fra. Der mange udbyder som laver en flyrute der passer lige til dig og dine ønsker..

Held og lykke med rejsen

Anonym catiew

Hej alle! Jeg er en pige der bliver student fra STX næste år. I den forbindelse vil jeg og en veninde gerne rejse en måned og en uge til Asien – helt bestemt Thailand og Vietnam. Vi har som sagt en måned at rejse i, og vi tænker at Thailand skal stå på et par kulturelle dage i Bangkok og 10 fest – og strand dage i Koh Samui eller Phuket. Derefter vil vi gerne en ca. 2 uger til Vietnam og opleve noget kultur. Nogen forslag til hvad der er værd at se i Vietnam?
    Min venindes plan er så at rejse hjem, så hun er klar til studiestart 1. september. Min plan er at tage fra Vietnam til Australien og finde et arbejde og nyde livet der. Derefter tænker jeg at jeg tager til Mexico da jeg har nogle venner jeg gerne vil besøge og rejse lidt rundt sammen med. Derefter tager jeg til Canada, hvor jeg har en veninde. Planen er at slutte min rejse af med at rejse lidt rundt i California med hende.
    Lyder min plan helt urealistisk? Og hvor mange penge regner i med at jeg skal spare sammen? Jeg kan bo hos venner i både Mexico og Canada, og jeg er ikke bange for at spise billigt og bo på Hostel.
    Et sidste spørgsmål vil være om jeg skal være bekymret for at rejse alene rundt og kan jeg satse på at møde nogle andre backpackers på min vej? Og er det billigst at booke flyvbilletter hjemme fra?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account