Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3531067
     musvit

      Hej alle. Min ven og jeg overvejer en jordomrejse næste år og xxx år frem. Jeg ville gerne høre om i havde nogle erfaringer med at rejse som “rigtige backpackers” i den forstand, at man kun bære rundt på en lille 40 L rygsæk med trangia, telt, liggeunderlag og lidt tøj samt et overlevelsessæt og hvad det indebærer, og bare rejser derhen hvor man nu lige har lyst til.

      Vi vil gerne starte med at tage øst på. Enten ved at blaffe til fx. New Delhi. Springe bag på et godstog osv. Er meget inspireret af “overland traveling” så i første omgang vil vi undgå fly. Nogen idéer?

      Før i tiden blev der arrangeret bus fra europa til indien. Nogen erfaringer?

      Med hensyn til overnatning vil vi gøre brug af vores telt, folks gæstfrihed herunder (Couch surfing).

      Nogen erfaringer med arbejde til gengæld for logi (mad og tag over hovedet). F.eks. børnehjem, private familier.

      Tiden er underordnet. 1 måned – 5 år.

      Mvh. Magnus

      #3531076
       Helene

        Kan kun svare på det sidste, angående erfaringer med arbejde til gengæld for kost og logi: Der kan I evt prøve at kigge på http://www.wwoof.org De findes i rigtig mange lande i verden. Men fungerer nok lidt forskelligt fra land til land. Det skal selvfølgelig også planlægges til en vis grad (f.eks værten skal jo vide at I kommer og hvor længe I bliver boende osv) og man skal være medlem for at få listerne over værter.

        #3531099
         Linda

          Hej Magnus

          Det er fedt at høre, at I har så meget livslyst og gerne vil opleve og udfordres. Har du og din ven rejst før som backpackere? Måske et par måneder? Eller været i Asien, Afrika eller andre “afsides/sindssyge” steder?
          Jeg skriver fordi det ikke er “ingenting” at kaste sig ud på et eventyr som jeres.. Verden er et helt vidunderligt smukt sted, mennesker er venlige og imødekommende – men det går aldrig som man tror det. Jeg lærte ufattelig meget undervejs på rejsen – startede med en 15kg rygsæk, sluttede med en alm. skoletaske… Men det er først under og efter en rejse man lærer hvad man kan barbere ned, hvilke muligheder man kan stole på, og hvad man skal passe på – og hvordan man forholder sig til verden i sit eget hoved… For at jeres eventyr skal blive så eventyrligt som i ønsker, tænker jeg at det er en fordel at have lidt rejseerfaring først -eller en “pause” indlejret i rejsen, hvor i slår jer ned i en hybel og plukker bananer i nogle måneder og “evaluerer” (uden at lyde alt for voksen 😉

          #3531104
           Magnus

            Hej. Tak for godt svar.
            Jeg har været en lille måned på interrail, som backpacker i sommers. Vi vil bestem slå os ned nogle steder vi føler behagelige. Derudover er det ikke sikkert vi kan rejse sammen så lang til, så det er ikke udelukket at vi rejser selv i perioder.

            Derudover er min søster i nepal, indien osv. lige nu, så regner bestemt med at trække på hendes erfaringer.

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account