Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3541055
     Glindegaard

      Hej allesammen.
      Jeg går lige nu med tanken om, at jeg gerne vil ud på en rejse jorden rundt .. den er stadig på udtænkningsbasis, og jeg prøver at regne ud hvad jeg ca skal spare sammen.
      Tanken er at jeg vil rejse verden rundt i halvandet år, og jeg vil helst ikke ligge for meget fast, men det er meget rart at have bare lidt planlagt.

      Min plan indtil videre, er at jeg vil starte med frivilligt arbejde på et børnehjem i Ghana, i ca. 2-3 måneder .. Derefter ville jeg gerne rejse lidt rundt i Afrika, men blot for nogle få uger.

      Derefter vil jeg meget gerne til USA et sted, hvor jeg håber på at kunne finde noget arbejde og tjene lidt lommepenge, og penge til videre rejse .. Er der nogen der har erfaringer med det? og ved om man skal søge arbejde hjemmefra, eller om det er ligetil at finde noget derover?

      Derefter ville jeg så tage til lidt fattigere lande, for de optjente penge, f.eks. til nogle lande i Asien .. så måske videre til Australien og New Zealand, på samme måde som USA, for at tjene lidt penge ved siden af oplevelserne .. og så slutte af med en kort rundrejse i Europa for de optjente penge.

      Er der nogen der har erfaringer med sådan en lignende tur, og kan fortælle om det er helt umuligt at nå på halvandet år. Og om det er muligt at tjene penge i henholdsvis USA og Australien/New Zealand, til videre rejse.

      Ang. steder at sove, så tænker jeg lidt vandrehjem eller couch surfing, er der nogen der har nogle links eller lign?

      På forhånd tak for hjælpen.

      Mvh. Gitte Lindegaard

      #3545235
       Camillakf

        Hej Gitte. Hvilket børnehjem i Ghana skal du arbejde på? Mvh Camilla

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account