This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mai-Britt

Hej!

Vi er to piger der tager af sted på backpacker-jordomrejse til januar og vi har lige et par spørgsmål: Vi rejser til Thailand (4 uger), Australien (5 uger), New Zealand (3 uger), Chile-Peru-Bolivia-Brasilien (6 uger) og ville lige høre hvad I andre gør mht. pengene?

– Hæver man med visa-kortet i en hæveautomat koster det ca. 30 kr pr. gang – vil man så spare på gebyrerne og hæve meget hver gang, bliver man nødt til at gå med forholdsvis mange penge på sig, hvilket måske ikke er så smart.. Og hvad kan man have som back-up hvis nu kortet skulle blive væk/stjålet? Er det en god ide med to konti og to kort? Er der nogen der har erfaring med rejsechecks? Eller er det bare slet ikke så slemt…?

Det er vores første rigtige tur ud i den store verden, så er der nogen der har andre gode råd til backpacker-livet så kom endelig med dem!

På forhånd mange tak..
    Mvh MB :o)

Anonym Søren Larsen

Hejsa

Jeg rejser altid selv rundt med Visa-kort. Typisk hæver jeg så jeg har til en uge af gangen – og betaler typisk med Visakort på hostels, hoteller eller hvor jeg nu kan komme til at betale med det. Det gør at jeg ikke behøves at hæve sindsygt mange penge.

Hvad angår sikkerheden i tilfælde af at kortet bliver stjålet, eller lignende. Ja så sørg for at have et tlf. nummer samt kortoplysninger etc. så du kan kontakte din bank hvis tilfældet er ude.
    Nu er i to der rejser sammen – hvis i har hvert jeres visa kort så er faren jo ikke så stor, så må i jo i værste tilfælde låne af hinanden.

Hvad angår rejsechecks, så har jeg også prøvet at rejse med dem for 10 år siden. Det er ikke særlig fedt, for man er konstant afhængig af at man skal ind i en bank for at hæve penge.

Mit bud er at i skal satse på et Visakort hver, og måske et alternativt kort som Mastercard, Eurocard eller American Express. Det gør at i har et backup kort og at i har et alternativ til Visakort i de få områder hvor der ikke er en Visakort automat (Hvis der ellers er sådanne områder stadigvæk).

Anonym abp

Med hensyn til gebyrerne så kan du skifte bank til skandiabanken, de tager ikke nogen gebyrer, kun årsgebyr (150kr) og så er det en internetbank så den kan du alt komme i…

God tur…

Skal næsten på den samme tur til feb……..

Anonym Astrid

Mht rejsechecks er der også gebyer på at indløse dem, så der er ikke nogen fordel. Men når I er to vil jeg mene at I er godt sikret, hvis én af jer skulle miste et kort. Men jeg vil klart anbefale at have dollars med. De er altid gangbare ;o)

Anonym Anonym

Hey.

Skal også selv ud at rejse til januar. Ang. penge og hævekort tager vi et visa-kort, et mastercard og nogle us-dollars med. Når du har 2 forskellige kort har du altid et back-up kort. Nogle steder kan du jo ikke betale med visa-kort, men så kan du bruge dit mastercard. De steder hvor du overhovedet ikke kan bruge kort er us-dollars rigtig gode at have – de kan bruges overalt.

Rigtig god tur.

Anonym Trekstar

Tag både Visa og Master card med. Dem har jeg aldrig haft problemer med.. Rejsechecks er udemærkede, men kræver en bank. Dollars er også godt at have på sig, dog rundes der temmeligt meget op, ikke i din favør når der betales med USD. Jeg har erfaret det er godt med lidt smådollars på lommen, mens resten af kreditkort etc. er gemt væk.. Skulle man blive rullet, Feks. i sydamerika tømmer man lommerne og giver sine småsedler.

Anonym Tsm

Mht skandiabanken, så er de helt klart billigst, men at få et visa kort hos dem er ikke ligetil, medmindre du helt skifter bank…og der er også bagsider ved at have skadiabanken. Fx kan man vist ikke veksle penge…

Anonym jalte ozo (find mig på skype hvis du har flere spm)

rejsechecks i usd er altid nemme at få vekslet – rygterne siger dog at det er et mas at få dem erstattet hvis de bliver stjålet. Det er min erfaring at visa virker overalt mastercard kan være mere problematisk – og så er der jo gebyret. min råd er: køb rejsechecks og tag visa med og kontante dollars i back up (husk når du får dem fra banken at de skal være nye og ikke krøllede gamle ellers kan du risikere at du ikke kan få dem vekslet).

du kan købe et bælte i rejseudstyrsforretningerne med et “hemmeligt” rum så du altid har kontanterne på dig.
    go tur og – enjoy and relax

Anonym Anonym

hej vi er et ægtepar der skal til thailand om under en md. kan vi bruge visa electron og marstercard electron. v h dorthe bent.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account