This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Thomas-AVS

Jeg er en ung mand på 21 år der lige er blevet færdig med gymnasiet og arbejder nu for at spare sammen til en jordomrejse.

Planen er at rejse alene og opsøge forskellige organisationer undervejs.

Jeg er spejder leder og har derfor tænkt mig at opsøge lokale spejdere i de lande jeg kommer til. Ud over det står jeg på longboard (et langt skateboard) og har tænkt mig at ligge ud med at tage til cape town til et longboard ræs for at møde nogle folk der også står på longboard og dyrke min hobby sammen med dem.

Min rejse plan indtil videre:

December → Marts: syd Afrika (cape town) (3 mdr.)
    Marts → Maj: Australien (Sydney???) (3 mdr.)
    Juni → July: Kina (Hongkong???) (1mdr.)
    July → august Hawaii (1mdr.)
    August → december: USA (Californien) (3mdr.)
    December: Cuba (1mdr.)

De lande der ligger nogenlunde fast i mit hoved er syd Afrika, Australien og USA (Californien).
    Så hvis der er nogle muligheder for at arbejde for kost og logi som frivillig nogen af stederne vil jeg meget gerne høre om det. Jeg vil helst arbejde med humanitær arbejde eller noget praktisk som på en farm eller noget lignende.

Jeg har regnet mig frem til at jeg kan nå at have ca. 70.000 dkr klar til oktober, men er i den uheldige situation at min kontrakt med mit arbejde som postbud udløber i starten af oktober. Så er 70.000 nok eller skal jeg skynde mig og lede efter job allerede nu?

Håber ikke min plan er helt umulig.

Så til en masse spørgsmål:
    Er det muligt at få visum i nogen af de lande jeg har nævnt i mere end 3 mdr?
    Kan det lade sig gøre at få arbejdstilladelse uden at være del af nogen organisation i nogen af de lande jeg har nævnt?
    Hvornår skal jeg begynde at få mine vacciner hvis jeg skal nå at være i syd Afrika i starten af december?

På forhånd tak for hjælpen.

/Thomas

Anonym www.gapyear.dk

Jeg vil nok sige, at du skal se, om du ikke kan få skrabet nogle flere penge sammen! Det er en meget ambitiøs rute du har dig – dog ikke urealistisk, men et år i træk er lang tid. Især når pengene er små.. Hvis du rejser for de 70.000 vil du uden tvivl være tvunget til at lave en hel del arbejde på rejsen.. Men det er selvføgelig også en oplevelse! Mvh. http://www.gapyear.dk

Anonym Claus

Mht vaccinationer så tjek rejsedoktor.dk

Du kan også søge om at sove lokalt på couchsurfing.com. Det vil spare dig for nogle penge.

mvh

Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Har selv rejst meget rundt i verden.
    Det er helt op til dig hvorhen i verden du vil rejse, selv er jeg til billige lande,

Mit bud på en jordomrejse er asien,mellem Amerika og syd Amerika, hvis du holder dig til de lande for du en mega oplevelse, USA har jeg ikke selv rejst, selvom det er et fantasiske land med mange opleverlser, er det stadigvaek en vesten verden du rejser i og så er det dyrt,Africa, skulle vaere helt fantasisk, har ikke selv vaeret der,Arbejdes visum til OZ er ikke noget problem for dig, man kalder det working holiday visa, der for du et år, OZ synes jeg heler ikke er det bedste sted i verden, det er alt for vesten, men på den anden side en stor oplevelse, Jeg kan anbefalde dig at tag den transsirbirske jerbane, med stop i mongoliet og kina, derfra vider igennem östen, Til OZ og derfra vider rundt. skriv en mail lauridsen_lars@hotmail.com god rejse

Anonym Danu Overdal

Hej Thomas

Hvis du vil lave frivilligt arbejde i Californien, så har exis et naturrenoverings program i Grand Canyon som kunne være noget for dig.
    http://www.exis.dk/dk/usa/grandcanyon.asp
    Der er også mulighed for at arbejde frivilligt i Syd Afrika og flere steder i Asien…Tjek det ud 🙂

Hilsen fra Danu

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account