This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym vidajohannes

Jeg vil hammer gerne jorden rundt(sådan da) når jeg er færdig med gymnasiet som 20 årig. Jeg vil gerne prøve at bo ved nogle i forskellige lande under det år jeg regner med det vil tage men også på hotel/vandrehjem nogle gange jeg vil i rigtig mange lande som muligt. skal nok bruge 1½ pr land og vil gerne til alle kontinenter. Jeg vil udvikle mig spirituelt, sprogligt og kulturisk. Det kribler i maven når jeg tænker på jeg måske snart skal begive mig ud på sådan et eventyr. Men jeg har for lidt viden omkring hele set uppet ved sådan en stor rejse. Spørgsmålene vælter rundt inde i mig, men hvis i vil komme med nogle råd, tips osv. hvis i selv har været afsted eller har kendskab til det vil jeg sætte stor pris på det. tak på forhånd.

Anonym Claus

Der er mange måder, du kan komme afsted på. Du kan vælge at købe en jorden-rundt-flybillet. Ring til Kilroy eller Jysk Rejsebureau, de er eksperter på det område.

Du kan også bare hoppe ud i det, tage en bus/tog gennem Tyskland til Østrig, til Ungarn, til Rumænien, Bulgarien, Tyrkiet og videre østpå.

Du kunne jo også bare nøjes med eksempelvis Latinamerika. Der er rigeligt til at kunne holde dig beskæftiget i et år.

mvh
    Claus

Anonym johannes nielsen

tusind tak 🙂 har du selv været afsted . og hvis , hvilket kontinent / land vil du anbefale.?

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Hej Johannes
    Et godt råd, som Claus også skriver, er ikke at gabe over for mange lande på én gang. Det vil komme til at føles som om du er på farten hele tiden og du vil aldrig rigtig komme ind under huden på nogen af landene. Jeg tog selv en tur rundt om jorden for 5 år siden. Her købte jeg en jorden-rundt billet hos Kilroy. Jeg valgte nogle lidt specielle destinationer, så derfor var min billet lidt dyrere end sædvanligt. Jeg tror jeg endte med at betale 15k.

Jeg tog til Nepal, sydøstasien og sydamerika. Det var en fantastisk tur. Efterfølgende har jeg rejst nogle andre steder også, men hvis jeg skulle sige noget generelt om de steder jeg har været, så er Sydamerika mit favorit kontinent. Nepal og Bolivia er mine favoritlande. Sydøstasien er dog også fantastisk til eventyr. F.eks. var jeg på en motorcykeltur (nok snarere en tunet knallert) i bjergene i det nordlige vietnam.

Brug 1-2 måneder pr. land alt efter størrelse og interesseområder.

God tur.

Anonym Claus

Du kunne jo også starte med at tage på sprogskole i f.eks. Guatemala og så bagefter skolen tage ud og rejse i Latinamerika.
    Frivilligt arbejde er en anden måde at komme afsted på. Der findes et hav af forskellige muligheder, og så tage ud at rejse efter opholdet.

Mellemfolkeligt samvirke, Projeks abroad, udieverden.dk

mvh
    Claus

Anonym Caroline Amalie

Hej!

At rejse ud som frivillig er en super god måde at opleve en fremmed kultur helt tæt på.

Jeg har selv rejst med organisationen Projects Abroad, og kan virkelig anbefale den.
    Jeg arbejdede på et børnehjem på Jamaica, men der er virkelig mange muligheder at vælge imellem.
    Du kan læse om de forskellige lande samt de mange spændende projekter på den danske hjemmeside: http://www.projects-abroad.dk

Det er muligt at kombinerer projekterne helt som man vil, og man kan dermed arbejde i flere lande (evt. fordelt på flere kontinenter) i løbet af sin rejse.

Under opholdende er der rig mulighed for at komme rundt og opleve landet, da man ved de fleste projekter har fri i weekenden.

Vh. Caroline

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account