This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym A-man

Hey alle friske mennesker…

Jeg står i den heldige situation at jeg er igang med at planlægge min første backpackertur.

Jeg regner med at rejse i starten af januar og så 6 mdr. frem. Nu ville jeg bare høre om forskellige tips og tricks, og om min plan overhovedet holder:)

Jeg starter med at flyve til Thailand, og tage toget op til Viang Vieng, som jeg så vil bruge som “base” i laos. Der vil jeg gerne være i 1 måndes tid, hvor jeg trekker og rafter, og måske lidt huleklatring.

Derefter går turen til Bangkok, hvor jeg vil trekke i Chiang-Mai, og så ned og se lidt strande i Krabi, og derefter afsted mod syd-thailand for at lære at dykke, måske på Koh Tao, og feste. Og så ellers bare nyde livet.

Derefter går turen til Malaysia, som egentlig bare skal nydes med stop ved nogen strande,og så selvfølgelig Kuala Lumpur. Og så ned til Singapore.

Derfra går flyveturen til Darwin. Her satser jeg på at køre med bus rundt, Greyhound eller hva der nu er. Jeg vil gerne starte med Kakadue NP, og derefter ned til Alice Springs og Ayers Rock. Fra Alice Springs vil jeg flyve til Cairns, og derfra tage bussen ned mod Sydney.
    Turen i Australien regner jeg med 1-1½ mdr.

Fra Sydney vil jeg flyve til New Zealand og købe et bus-pas og så ellers bare komme rundt i 1 mdr, og se natur, og selvfølgelig opleve queenstown.

Fra NZ flyver jeg så til Fiji, hvor den står på afslapning i 2 ugers tid.

Herefter går turen til USA, hvor jeg vil leje en bil I San Fransisco og køre ind til Vegas og Grand Canyon, og tilbage til LA, og så op til SF igen.

Til rådighed, efter flybilletterne er betalt har jeg:
    68000kr, som skal dække det hele.

Jeg regner med at budget på 200 kr, om dagen, altså

180 x 200 = 36000

De sidste penge skal altså fordeles således:

Laos – 1 mdr
    Thailand – 1 mdr
    Malaysia – 2 uger
    Australien – 1½ mdr
    New Zealand – 1 mdr
    Fiji – 2 uger
    USA – 3 uger

Samlet 6 mdr

Budget(uden mad og bolig) 32000

Så søde mennesker, tror i dette budget holder?

Anonym Anonym

Hej!
    Jeg planlægger også at rejse jorden rundt, men mit budget er 100000, og der er jeg i tvivl om det holder, og det er også seks måneder ca. En lille ting man sådan plejer at sige er ca 500 til hver dag. Det vil så også dække diverse turer du vælger at skal ud på. Jeg har været I australien og brugte 50000 på tre måneder med flybillet, det var op og ned af østkysten ind til Ayers Rock med fly og tilbage igen. Jeg var ude og dykke nogle gange. Men hvis man som jeg bliver bidt af at dykke så kommer det til at koste penge. Dog kan du jo vælge at snorkle. 🙂 Jeg har ikke lige nogle tips til hvordan du kan gøre det billigere. Andet end hvis det er varmt så køb et telt(men først når du er fremme) og bo på camping pladser i Australien. Ha en god tur.

Anonym Anonym

Vi er to som skal ud på en lignende rejse og vi regner med et budget på mellem 55.000 kr og 60.000 kr for det hele, så jeg vil da mene at det godt kan lade sig gøre med 68.000 kr efter flybilletter er betalt.

Anonym A-man

Tak for svarene 🙂

Måske er der nogen der har været på en lignede tur, som kan give eksempler på hvor det er fedt at tage hen og hvor mange penge man bruger:)???

Anonym none

Hey Aman

Du mangler ikke en at rejse med. 🙂 Min kammerat er lige sprunget fra og kan sku godt lide dine planer..

Mine interesser er som følger..

Sport Adventur Dygning Kendte steder Bounti øer Fest & farver.

Hvis det er så smid en mail til Kuch@ofir.dk

Nikolaj Kuch

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account