This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DennisLT

Hej

Min kammerat og jeg går med tanker om at skulle ud på en jordomrejse fra oktober-marts.

De steder vi skal til og i denne rækkefølge:
    Egypten
    Kina
    Thailand
    Malaysia
    Indonesie
    Bali
    Australien
    New Zealand
    Hawaii
    NY
    og måske London

Nogle steder vil vi være i lidt længere tid mens fx NY og Egypten bare bliver noget hurtigt overfladisk turisthalløj.

Jeg vil gerne høre om i har gode råd angående bl.a. flybilletter – vi ved nemlig ikke om vi skal købe en pakke hjemmefra hos kilroy eller jyske eller om vi skal købe billetter som vi kommer frem – så er det vel lidt mere frit?

Er også begyndt at tænke på vaccinationer, det er vel ved at være på tide at få dem? og hvilke skal jeg have?

Ellers hvis i har gode råd om et og andet, så må i meget gerne komem med dem. Desuden ville det også være rart hvis i kunne komme med nogle skøn mht. hvad det koster at bo i de forskellige lande – kost, logi og entreudgifter inkluderet.

Med venlig hilsen Kristian og Dennis

Anonym Anonym

Hej Kristian og Dennis.

Det vil være billigere for jer at købe billetter hjemmefra og få en jorden rundt billet. Giver jer selvfølgelig ikke den samme frihed. Den eneste destination der nok bliver svær at få med i ruten er Ægypten. Tag en chartertur dertil en dag. Måske også Hawaii, alternativt kan I tage Fiji. Kontakt Jysk rejsebureau. De har mange gode jorden rundt ruter og er gode til at hjælpe. De kan også henvise jer til et sted hvor de vaccinerer i forbindelse med rejser og kan give jer den korrkte vejledning.

I skal ca regne med et budget på 10.000 pr md. i Australien og NZ. Asien kan gøres for det halve. Koster en del mere hvis I skal i byen hver aften.

Mvh. Marlene

Anonym Anonym

Hejsa
    Det lyder som en rigtig spændene tur, men jeg synes også at i skal overveje igen om det er værd at tage Egypten med, selvom jeg går udfra at det er for at i også kan tælle Afrika med på jordomrejsen.
    Mht vaccinationer tror jeg godt i kan vente lidt endnu, men i kan gå ind på fx DLVS og se hvad i skal have i de forskellige lande. Hvis i køber billeter hjemmefra er der tit 10% at spare på vaccinationer. Jeg synes også i skal købe billetterne hjemmefra, jeg tror det er billigere, og såvidt jeg har forstået er der flere bureauer der har en slags åben billet der gælder et år, så man kan ændre lidt i sin billet undervejs.
    Mht priser afhænger det jo også lidt af hvad i vil, fx dykke, trekking osv. men gennerelt kommer man langt for 150 – 300 kr om dagen i Asien og det dobbelte eller mere de andre steder, men selvfølgelig alt afhængig af hvordan i vil rejse.

God tur

Anonym Jesper Jensen

Glem Egypten og snup en billig charter senere – i kan af og til få billetter til under kr. 2.000 for en uge.

Mit bud.
    Flyv til Kina og arbejd jer selv ned gennem landet til Indonesien. Der er flere lavprisselskaber i området (www.low-cost-airlines.nu), og så er i helt frie med planlægning. Flyv hjem fra Australien.

Det er dyrt først at flyve hele vejen over Stillehavet og derefter over Atlanten bare for at skulle opleve Hawaii og NY. Begge steder er i øvrigt temmeligt dyre.

Anonym DennisLT

Tak for alle svarene – har været en stor hjælp. Til det sidste med Hawaii og NY, så var den oprindelige plan egentlig at tage Hawaii og så flyve til LA eller SF og så køre lidt zigzag til NY, men da vi begge er 20 når vi rejser, så viste det sig hurtigt at være umuligt. Lige nu går planen på at tage flyet til Washington og så tage bus eller lign. til NY. Vi har også stadigvæk muligheden med at køre fra fx LA til NY, men så skal vi enten med tog og bus, hvilket vi indtil videre ikke synes at have fundet noget, som tyder på at dette er godt.

Anonym DennisLT

Vi sidder lige nu og planlægger at tage en rejse inde fra jysk rejsebureau, vi vil dog bede om en enkelt ændring, hvor vi gerne vil til Beijing i stedet for Bangkok. Vi har undersøgt på airasia og der går desværre ikke nogle fly til Beijing – fra Asien overhovedet!!! Vi kan komme med et fly til Xiamen og så et indenrigsfly – vil jeg gå ud fra. Tror i at alt dette kan betale sig? vi får jo over 2.000 kr i ungdomsrabat ved rejsen med jysk og hvis vi ændrer Bangkok til Beijing går jeg ud fra, at den rabat jo nok ryger. Så spørgsmålet er om i tror, at man kan komme fra Bangkok til Beijing for 2.000 kr?

Anonym Anonym

En anden vigtig ting at have i tankerne er visum. Der er ikke mange lande du kan rejse ind i, uden at have en udrejsebillet på hånden. Turistvisum udstedes således kun ved bevis på gyldig udrejse.
    Det vil således kunne give en række problemer at tro at man bare kan købe den næst flybillet videre efter at man er ankommet til et land. Nogle gode eksempler vill være USA, og Kina, som man 100% ikke kommer ind i på en oneway billet. Malaysia, Vietnam og Thailand har også strammet væsentligt op på deres immigrationsregler, så regne heler ikke med at kunne rejse hertil på en oneway flybillet.

Anonym DennisLT

hmm…. vil det dermed sige, at det vil være umuligt for os at flyve til Kina for så at rejse ned gennem landet på egen hånd og til sidst krydse grænsen til Laos?? SKAL vi så have bestilt busbillet (eller er det kun flybilleter der gælder) til at krydse grænsen, på forhånd?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account