Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3504185
     none

      Hej alle!

      Jeg er en fyr på 20, som regner med at skulle på en lille jordomrejse engang i maj som backpacker, alene vel at mærke. Regner med at skulle afsted i et år eller lidt derover, og ruten ser såleds ud:

      USA (NY og LA)
      Sydamerika (Brasilien, Peru og Chile)
      Afrika (Etiopien, Kenya og Zimbabwe)
      Australien
      Asien (Thailand, måske Vietnam, Japan, Kina og Indien, måske flere)

      Mit endelige beløb til rejsen (før køb af noget som helst) blir ca. 130.000 kr. Vil meget gerne ha så meget frihed på rejsen som muligt, mht hvor lang tid jeg skal være de forskellige steder osv. Derfor er mit spørgsmål, da jeg synes at læse meget delte meninger om dette, om jeg bør købe billetterne hjemmefra eller om jeg bare kan købe det undervejs?
      Som de fleste ved er der jo forskellige visumregler for hvert land, og derfor kan jeg godt se at det allerede blir svært med at skulle købe billetter sådan efterhånden. visumreglerne i USA siger nemlig, at man hjemmefra skal ha et bevis for at man enten skal hjem eller videre til et andet kontinent, så allerede her skal jeg hjemmefra jo også ha købt billetter til Sydamerika.
      Så altså igen; skal jeg købe en billetpakke hjemmefra eller skal jeg købe billetterne efterhånden? jeg er lidt på bar bund mht hvad jeg skal gøre i den situation.

      Håber i kan hjælpe…

      #3504186
       Jesper Jensen

        Typisk bliver flybilletter dyrere efterhånden som man kommer tættere på afrejse. I højtider kan der være helt udsolgt…

        MEN – der er jo kommet en del lavprisflyselskaber rundt omkring på kloden. På Low-cost-airlines.nu er der rigtigt mange af disse (USA mangler).

        Disse lavprisflyselskaber kan ikke sælges af rejsebureauerne i Danmark, da de ikke er med blandt de verdensomspændende systemer. DK rejsebureaur kan altså ikke på provision.

        Vedr. Sydamerika findes der nogle billige airpasses – disse SKAL købes hjemmefra.

        Tjek de forskellige selskaber og priser

        #3504187
         Marlene

          Hej M20.

          Det kan være billigere at købe en jorden rundt billet hjemmefra, da det er billigere end at købe billetterne enkeltvis. Jysk Rejsebureau, STA Travel og Kilroy har nogle faste jorden rundt ruter, som du kan se på deres hjemmeside. De kan også hjælpe dig med din egen rute, hvis du tager ind og tager en snak med dem. I en jorden rundt billet er det dog svært at få Afrika med ind i, da Afrika ikke er forbundet med så meget andet end Europa. Prøv at tage ind og snak med dem om hvad du kunne tænke dig og de kan komme med nogle priser og gode ideer.

          Budget mæssigt brugte jeg selv tæt på de 150.000 på 8 1/2 måned jorden rundt. Men jeg gjorde også alt hvad jeg havde lyst til undervejs og gik ud en del. Kan nok gøres billigere. Lande som USA og Australien er rimelig dyre at rejse i.

          Mvh. Marlene

          #3504192
           Claus

            Lige en lille rettelse til Jespers svar.

            mht. provision fra flyselskaber, er dette næsten ophørt. Det er meget få selskaber, store som små, der udbetaler provision til rejsebureauerne. Derfor er bureauerne tvunget til at tage honorar for deres ydelser og det betyder, at du oftest sagtens kan få dem til at booke internet-bookinger. Men hvorfor få bureauerne til at købe billig billetter, hvis man selv kan booke dem.

            #3504207
             Peter Vejrum Terp

              Hejsa

              Der kan være fordele ved at købe ved Kilroy, STA Travel og Jysk Rejsebureau, specielt hvis man gerne vil have en samlet pakke, som f.eks. en ankomstpakke etc. Men vil man bare have en ren flybillet så kan det oftests bedst betale sig at købe dem online.

              Jeg har selv lige været nede ved jysk for at finde flybilletter til Thailand … jeg fik et godt tilbud hvor der naturligvis også kom et service fee oven på prisen (175kr).
              Jeg prøvede så der efter at tage hjem og tjekke på nettet på blandt andet Backpacker Planet og Supersaver og fandt prisen 1200 kr. billigere for nøjagtig samme rejse. Det vil sige med samme flyselskab, samme afgang og dato.

              Du kan evt. bruge følgende links til at hjælpe dig med at finde et billigt tilbud.
              Sammenlign flypriser
              Book billge flybilletter her

              MVH
              Peter

              #3539350
               Camilla

                Hej

                Jeg har et par spørgsmål til erfarende rejsende vedrørende budget.
                Min kæreste og jeg har planer om at rejse slut 2012-start 2013.. ialt 4 måneder.
                Vores rejse går fra
                Caribien(cuba, jamaica, bahamas) – mellemamerika(Costa Rica) – sydamerika(Brasillien, Peru) – hawaii – bali – Thailand – Maldiverne – Dubai..eller modsat rækkefølge.. Men jeg er i tvivl om hvor meget man skal ligge fra til sådan en tur efter flybilletterne er dækket ind.. Er der nogen der har haft nogenlunde samme tur der kan komme med et bud på hvor meget sådan en tur kan rende op i, i mad, lommepenge og logi for 2 personer i 4 måneder?

                Hvis der er nogen der har et bud på hvad følgende koster og i hvilket land vil det også hjælpe meget. 🙂

                Svømme med delfiner
                Riverrafting
                Sky trekking
                rapelling(klippevæg/vandfald)
                leje Vandscooter
                Leje bil
                Ride på elefanter
                Ride på kameler
                Køre vildt i ørkenden i dubai
                bungey jumping
                andre bud?

                Mvh. Camilla

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account