This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tine

Ja, 18 måneder er alt for mange lande! Mange af de lande du nævner er store lande hvor du sagtens kan bruge lang tid! I Indien kan du fx sagtens bruge 1-3 måneder…Australien er så stort, så du sagtens kunne bruge 6-12 måneder hvis du skulle se det hele!

Jeg ville umiddelbart forslå at du koncentrede dig om Oceanien og Asien, på den måde har du langt mere frihed til at mødes med andre rejsenene og rejse med dem noget tid. Du vil kunne gå mere i dybten med de lande du besøger. Når du vælger 18 lande på et helt år, kan det hele let blive stresset og handle om at se highlightsene, hvilket jeg bestemt ikke synes at backpacking handler om…selvfølgelig kan man ikke tage til London uden at se Big Ben, men det er så snart at du tager dig tid til et land, at du har mulighed for at komme ud til mindre besøgte steder og gå rundt i de forskellige byer og få en masse anderledes og forskellige oplevelser 🙂

tror at du vil fortryde det hvis du rejser gennem landene alt for hurtigt!

Anonym muggenmulig

Halløj!

Jeg er igang med at prøve og planlægge en jordomrejse af ca 12 måneders varighed! Jeg har fundet frem til en del lande som jeg gerne vil besøge. Så nu vil jeg gerne høre jeres besyv på om det er realistisk at nå de lande jeg har valgt på ca. 12 måneder.

Sydamerika:
    Venezuela
    Colombia
    Ecuador
    Peru
    Bolivia
    Argentina

Afrika
    Kenya
    Tanzania
    Zambia
    Bostwana
    Sydafrika

Asien
    Indien
    Kina
    Malaysia
    Indonesien
    Filipinerne

Oceanien
    Australien
    New Zealand

er 18 lande på 1 år urealistisk ? Og er der nogle af de lande som jeg for alt i verden skal undgå, og i så fald, hvad kan i så anbefale istedet (er ikke interesseret i steder jeg har været før, kan ses i min profil) – Det skal siges at jeg elsker at være på farten, så jeg har ikke behov for at være på den samme feriestrand eller bungalow hytte i 1 uge af gangen.

Derudover er jeg meget interesseret i at høre hvad det, sådan ca, koster at leve i de forskellige verdensdele på 1 månedlig basis! Kan næsten regne ud at Oceanien vil blive dyrest ?
    Jeg har intet behov for fancy 5 stjernet hoteller, tværtimod elsker jeg at bo på billige hostels, eller på folks sofaer via couchsurfing f.eks. Jeg vil hellere bruge mine penge på seværdigheder og transport, end dyrere hoteller og fancy restauranter!

– Er godt klar over at det kan være svært at fastsatte en præcis pris for sådan en tur, men hvis du ligesom mig, godt kan lide at være backpacker, rejse billigt rundt og tilfældigvis har været i nogle af de verdensdele jeg nævner i længere tid – så vil jeg meget gerne høre hvad du har brugt af penge der. 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account