This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej jeg ville høre om der er nogen der har prøvet at sejle op ad amazon-floden i brasilien igennem junglen og har lyst til at fortælle lidt om hvordan det var (godt/dårligt – hvordan foregår det – hvor overnatter men – hvad koster det osv…)
    Mvh Jakob

Anonym Lone Lønberg

Hej Jabbi.
    Vi er netop kommet hjem 28/7 2004 efter en tur 6 dage i hængekøje op ad Amazone floden. Turen var købt og arrangeret af festival tours som led i en lille rundrejse, og det var en kæmpe succes, junglen har utroligt meget at byde på af oplevelser, og har du en guide (indfødt, engelsktalende) med, får du en fantastisk tur, det havde vi, men den var også hård – og indbefattede mange ekspeditioner både i kano og på hiking i junglen.
    Vi var to personer – samt besætning ( guide, bådsmand, kaptajn og kok) men det skal nok tilskrives en god portion held at vi ikke var en del af en gruppe.
    vi startede turen i Manaus, en stor, beskidt by med masser af sjæl og liv, en by vi syntes særdeles godt om, men det er absolut ikke alle der gør det. Amazonas er meget rig på dyr og vi så : Firben, slange (bushmaster), taranteller,et utal af fugle: nattergal, ara papegøjer, amazonas papegøjer, spætte, div ørne og høge, piratfisk, kaiman, ferskvandsdelfiner og dovendyr, udover dette hilste vi på et par tusinde moskittoer så husk masser af myggebalsam. ( man føler ikke det virker – men hvem ved hvor mange stik man ville have fået uden brug af balsam). Vi kan varmt anbefale en tur på floden i hængekøje – især hvis du skulle være så heldig at få et crew med der svarer til vores – de var virkelig helt fantastiske –
    Håber du kommer afsted – det er en oplevelse du aldrig vil glemme.

Med venlig hilsen
    Lone

Anonym metteks

Jeg har sejlet på tømmerflåde i seks dage på en af bifloderne til Amazonas. Det var godt nok i Ecuador, men jeg kan varmt anbefale det. Vi var to personer, og vi havde to guider (og den enes tenagesøn) med.

De lavede maden og sørgede for os. Mange af dagene fangede de friske fisk, som de tilberedte til os.
    Vi betalte 30 $ pr person pr. dag incl bustur, bådtur, mad, telt, gummistøvler, drikkevand.

Der er nogle billeder derfra på min hjemmeside. http://www.metteks.dk

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account