Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3546096
     MiaG92

      Hej allesammen 🙂

      Hvilke erfaringer har I med kamera på en backpacker tur/rejse?
      Jeg vil rigtig gerne have nogle gode billeder med hjem, og derfor overvejer jeg at købe et godt kamera til turen. Det skal gerne kunne holde til en del, og det skal tage rigtig gode billeder, og samtidig ikke være alt for dyrt. Er der nogen der kan anbefale et kamera? Eller nogen der har gode erfaringer med andre alternativer fx. iPhone eller lignende?

      Håber I kan hjælpe 😀

      Mvh. Mia

      #3546100
       O

        Det er du som tager billedet.
        Det kommer alt an på indstillinger man sætter på kamera for at skabe et godt billede.

        Du kan købe et DSLR uden objektiv og så købe et 50 eller 35 mm 1,4 eller 1,8 objektiv så få du et godt lysstærkt objektiv.

        Der følger normalt et kit objektiv med et hus, kommer anpå hvilket hus kam køber. Det er normalt et 18-55 mm 3,5-5,6 objektiv. Det er let og plastik objektiv. Ikke noget jeg ville købe. Men ok hvis det er et allround.

        Ville hellere have et 35 eller 50 mm istedet for.

        Hvor skal du hen og hvor længe ?

        Hvis det er kun at tage billeder og ikke tænke på indstillinger, så måske et point and shoot kamera som ikke fylder så meget

        #3546113
         Magnus

          Hej Mia.
          Hvad går du efter – et godt kamera eller en mobiltelefon?

          #3546123
           Nicolai

            Hej mia. 🙂
            Det bedste kamera er det du kan have med overalt. Så hvis du ikke er den store foto nørd, så tag et godt kompakt kamera. 🙂

            #3546124
             MiaG92

              Jeg skal til Sydøstasien og Australien i lidt under 2½ måned. 🙂

              Jeg vil gerne have nogle rigtig flotte/gode billeder med hjem, så det skal gerne være et rigtigt kamera. Jeg har SLET ikke forstand på kamera-funktioner, men det skal som sagt være ret robust, da vi skal prøve en masse og gå meget rundt.

              Har nogen af Jer rejst rundt med et kamera, I kan anbefale? 🙂

              #3546129
               Olaf

                Du kan købe et Nikon D3200, 2695 for hus, og et kit objektiv hvis det er du vil, 18-105 mm.

                Samlet kan du købe D3200 + objektiv 18-105 for 3795

                Kamerahuset.dk

                #3546125
                 Lisbeth

                  Hvilket prisleje har du i tankerne?

                  #3546130
                   Olaf

                    Objektiv 18-55 – 18-105 Average lens.

                    Men gode objektiver er dyre, glass koster.

                    Drop Kit objektiv, køb en 35mm 1,8 1395 kr og en 50mm 1,4 2695 kr i stedet for. De er gode objektiver at købe og bruge. Men er ikke wide angel, men de er gode for gode billeder hvis du tager billede korrekt.

                    #3546131
                     Magnus
                      #3546132
                       Fighter88

                        kameraet er ikke bedre end personen bag ved kameraet.. har du tænkt dig at blive i auto og bare tage billeder så gå ned i din lokale fotohandler og få et point and shoot med en god lense..
                        vil du gerne over og lære de forskellige indstillinger måske have en tripod og gøre noget særligt ud af dine billeder ville jeg købe en dslr.. jeg personligt elsker at tage billeder og rejser aldrig uden mit dslr og tripod.. Men igen husk det er vigtigt at have gode lysstærke objektiver og det kan hurtigt blive en dyr hobby ;).. dog er nikon 35mm 1,8 til DX en god linse til aftenbilleder..

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account