This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AmalieMajC

Hej alle!
    Jeg er en pige på 18 år, som skal ud at rejse i 5,5 måned til vinter. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om der var nogen, som havde nogle gode forslag til et godt kamera på sådan en lang rejse.
    Turen går til: Thailand, Laos, Cambodia, Borneo, Australien, NZ og Bali. Jeg søger et kamera som er vandtæt. Jeg går mest op i at det tager gode billeder over vandet, men jeg er villig til at sætte en god slat penge af til at det også er super under vandet.
    Håber nogle kan hjælpe da jeg har søgt forgæves på en masse anmeldelser af diverse kameraer!! :-))

Anonym Tine

Fair nok. Der er jo en del muligheder, så det kommer også an på hvad du vil slæbe med….

Den bedste kvalitet (hvis ikke at du har et spejlrefleks + et hus, som er meget dyrt) så ville jeg forslå et Canon G12 eller nyrere modeller + hus, det er også dem der kan gå længest ned, men de er også lidt dyrere

Hvis du ikke vil bruge så mange penge på det eller kan gå på kompromis med hvor langt det skal ned, så har Panasonic Lumix DMC-FT5 fået gode anmeldelser (det er vandtæt til 13 meter) og ellers skulle et Nikon Coolpix AW120 også være udemærket (vandtæt til 18 meter) men har også hørt godt om Canon D30 (vandtæt til 25 meter)

Hvis du tager Padi Open Water kan du gå ned til 18 meter og hvis du udvider det til et advanced kan du gå ned til 30 meter

Håber at det hjalp

Anonym Anonym

Okay mange tak for hjælpen. Men ved du om de også er gode til at tage billeder af fx landskab? Det skal helst være et kamera som er okay til både over og under vandet, og helst ikke fylde for meget 🙂

Anonym Tine

Skal det kun bruges til at tage billeder under vand? Hvor langt ned vil du have at det skal kunne gå?

Anonym Anonym

Ja det skal det. Jeg har tænkt mig at tage et dykkerkursus, men er ikke sikker på hvor langt ned det så er. Men det er heller ikke det der er min første prioritet 🙂

Anonym Tine

Ja, de kan også tage billeder over vand, Panasonic og Canon skulle vist være bedst til at gengive farverne rigtigt, men til gengæld får du ingen zoom på decideret undervandskameraer, så ville jeg nok i stedet overveje at købe et kamera med et undervandshus i stedet 🙂

Anonym Miss Adventure

To gode bud fra DBA:

http://www.dba.dk/canon-canon-powershot-g10/id-1007395120/
    http://www.dba.dk/panasonic-dmc-tz10-12/id-1003862331/

Jeg har selv haft et Panasonic tz20….. og det tog super fine billeder – både under og over vand.

I dag har jeg opgraderet til et stort spejlreflekskamera med undervandshus, porto, undervandslys, objektiver osv…. da jeg primært er på dykkerrejser og laver meget undervandsfoto… men sådan et setup kan man ikke rejse rundt med i flere måneder… det vejer og fylder alt alt for meget….

Til dit behov vil de to eksempler være rigtigt fine bud.

MVH MissAdventure

Anonym Rikke Steen

Har du kigget på olyspus’ tg serie? Jeg har selv bestilt tg3 som lanceres her den 12. Juni. Den er vandtæt til 15m uden hus og vist 45 m med hus. Og så kan den tåle at blive tabt og kan oplades via USB (som mange solcelle-opladere bruger). Den har en del programmer så man hurtigt at vælge indstillinge til forskellige omgivelser (god this man ikke er så teknisk når set gælder kamerare), og mener også der er manuel indstillingsmuligheder. Den har ikke ret meget zoom, men man tilgengæld fokusere på object er der er MEGET tæt på. Så his man man level med at “zoome” ind på sine landskabsbilleder Ved at beskære dem på pc’en bagefter, er det et godet kamera. Har I forevejen et spejlrefleks, men synes det er for stort, tungt, følsomt og dyrt at have med I rygsækken. Derfor har jeg lige stået med samme valg : )

Anonym Anonym

Okay tak. Det vil jeg lige undersøge. Tak for de gode råd 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account