This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ibbeline

Kæresten og jeg skal jorden rundt. Vi spekulerer på hvilket/hvilke slags kameraer vi skal investere i, for vi kommer til at opleve fugtigt vejr, ingen strøm, ingen fotobutik eller internetcaffee og meget andet, og billeder skal vi jo have masser af!!! :o)
    Vi tager den transmongolske jernbane til Kina, vidre til Vietnam og Thailand osv. Kan det betale sig at vente med at købe f.eks. digital kameraer (eller ekstra “chips”, hvor kameraet lager billederne) til vi kommer over i den del af østen? Eller er der for stor sandsynlighed for at vi køber noget der ikke virker?
    Håber der er nogen med gode (eller dårlige) erfaringer indenfor dette område, som kan hjælpe os, så vi kan få en masse, super gode billeder med hjem fra vores rejse.
    Tak :o)

Anonym Anonym

Det lyder til at blive en rigtigt spændende tur.
    Det er billgere at købe kameraer i Asien og tit kan man få modeller som ikke er kommet til Danmark endnu.
    Der er dog flere ting man skal huske på. Hvad med garantien eller er systemt som digital kameraet bruger kompatibelt med computere her hjemme? Der er mange spørgsmål der skal besvares.

Jeg har set hvordan handlen ofte foregår. Man bliver enige om en pris og når man så har betalt og skal til at gå. Så er der lige en eller anden ting man mangler. Det kan være batterier, garanti, tasker eller chips.

Mit råd er køb kameraet hjemmefra, lær det at kende. Tag en rigtig god snak med en fotoforretning som I stoler på, snak evt. med 2 eller 3 forskellige forretninger.

Om I skal købe digitale kameraer eller “almindelige” det er nok stadigt lidt et åbent spørgsmål.
    Ved digitale kameraer er nemme og handie. Det er nemt at slette fejlskud. Men hvis man løber tør for diskplads, hvor køber man lige en ekstra chip.

I kan læse flere foto råd i vores fotoartikel
    https://www.backpackerplanet.dk/magazine/article/index.asp?page=113&intArticleID=170

Anonym Anonym

Jeg købte et alm. kamera i Kuala Lumpur i 1996 og jeg har aldrig haft problemer med det. Jeg sparede en del penge ved det.

Mit råd er at snuse lidt rundt og få en fornemmelse for prisniveauet. Gå efter større butikker, gerne i butikscentre, så du føler dig sikker på, at du køber en original vare og du er sikker på, at du og sælger forstår hinandens engelsk. Der er selvfølgelig lige problemet med garantien, men mange af producenterne har world wide-garanti. Om det holder ved jeg ikke, for jeg har jo ikke haft problemer med mit køb. Men jeg ville ikke være bange for at handle derude (og jeg er normalt forsigtig med sådan noget). Med www kan du sikkert også få en ide om prisniveauet i de relevante lande, inden du tager afsted.

Det største problem er vel sagtens, hvordan du tager billeder, indtil du får købt dit kamera!!!!

Anonym SGA

Hej,

Det lyder som en rigtig god og spændende tur!

Min kæreste og jeg står selv og skal afsted i 6 mdr. til Asien/ Oceanien m.m. Har selv et 3,2 mio pixel digitalkamera (Pentax), som jeg købte i Hong Kong for ca. 1 år siden. Der er penge at spare, men jeg ville også følge rådet om at gå efter de større forretninger. Sørg for, at ekspedienten pakker det hele ud for dig og viser, at det virker. Få også købt så stort et kort som muligt (512 mb – eller mere) – så skulle der være “film” nok til et stykke tid.

Jeg mener det er smartest med et digitalkamera, fordi du kan se billederne med det samme og slette i dem, der er blevet dårlige. Desuden kan du optage små filmsekvenser og måske sende hjem som trøst til dem, der “venter” derhjemme :o) Vil du have rigtig flotte billeder, skal du dog investere i et spejlrefleks-kamera. Men det er vel efterhånden “gammeldags” at printe sine billeder ud, når man kan vise dem på fjernsynsskærmen i stedet..

Hvis du vil gøre en rigtig god handel i DK, så prøv at kig på http://www.edbpriser.dk Her kan du søge på alle mulige mærker og tilbehør. Priserne er absolut konkurrence-dygtige. Er man rigtig fræk, går man ned i den lokale foto-forretning, finder det kamera, man vil have, får alle de gode råd, og køber det så bagefter på nettet ;o)

Et godt råd – køb et kamera, der (til nød) kan køre på almindelige batterier. Det er yderst praktisk, hvis nu de opladelige løber tør for strøm langt fra nærmeste stikkontakt..

Endnu en gang rigtig god tur!

Anonym Anonym

Hejsa.

Jeg er en ikke-fotokyndig der er på vej ´på en lignende tur og undervejs skal opdatere min hjemmeside med billeder, rejsebeskrivelser osv.

Til turen har jeg fået et Canon Powershot G3 som jeg er vildt glad for. Det tager simpelthen fantastiske billeder, også når en amatør som jeg trykker på knappen.

Det kan tilsluttes en PC og nemt overføre billeder til f.eks. Photoshop, flash card på op til 1 gb kan købes til kortet (så kan der være MANGE billeder før i skal overføre til en PC el.lign).

Så… hvis det er i et prisleje omkring 5-7000 kr. kan jeg varmt anbefale dette!

Mvh

Morten

Anonym Anonym

we can supply you the perfect camera battery which is made in China,we can promise the battery life for 1 year,and the fast delievery term shoul be satisfactory,so if you have any further assistance,pls feel free to contact me now
    April Dang
    Collection Power Sources Co., Ltd.
    2 F, Weiji Auto Repair Building, Bulong Rd.,
    Niulanqian, Longhua, Shenzhen 518109 China
    Tel:+86 755 298 46076
    Fax:+86 755 298 46078
    MSN: aprildang@hotmail.com
    Email: April.dang@collection-ps.cn
    Website: http://www.collection-ps.cn

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account