This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hudtloff

Okay. Skal det være spejlrefleks eller compact og hvilket mærke osv?

Har overvejet et spejlrefleks, men har en frygt for man bliver vildt træt af at have det “store” kamera med. På den anden side vil jeg også gerne tag nogle lækre billeder og ved dermed ikke om et compact “er godt nok”

Jeg skal være afsted i en del måneder og forskellige klimaer så det må heller ikke være alt for skrøbeligt.

Har I nogle forslag?

Jeg har fået at vide at Canon s90 kunne være en mulig, det skulle vist være lidt en mellemløsning?

Anonym Magnus

Tjek http://www.cameralabs.com/buyers_guide/best_digital_cameras.shtml for at finde frem til et godt kamera, der passer til dine krav.

Kameraer er kun en anelse billigere i Thailand, og du er dårligere stillet, hvis de går i stykker. Panthip i Bangkok har et godt udvalg af kameraer.

Hvis du ikke har erfaring med kameraer, tror jeg at du vil få mest glæde ud af et kompaktkamera. Bedre modeller af kompaktkameraer tager billeder af rigtig god kvalitet.

Anonym Henrik-b

dpreview.com kan klart anbefales hvis du skal ud og investere i nyt kamera.
    Jeg skal selv rejse som backpacker i asien og har købt canons nye S95 🙂

Anonym Anonym

Canon G12, super fedt.

Anonym Hudtloff

halløj!

Vil det være en fordel og købe kamera når man kommer til Thailand/Bangkok eller skal man have købt det hjemmefra? Tænker på om prisen er så markant lavere i Bangkok end i Danmark?

Anonym Carsten

Jeg ville købe det hjemmefra. Prisen på kameraér er ikke billigere end hvis du køber det via nettet herhjemme, og så er du også bedre stillet med garanti. Til gengæld kan du med fordel købe memory-card og fod, + det meste tilbehør ret billigt i Bangkok, der er et stort elektronik center i centrum (kan desværre ikke huske navnet)

Anonym Mads

MBK Center 🙂

Anonym DanielJohansen

Det kommer helt an på om du kan betjene et manuelt kamera, hvis du ikke kan det er der ingen idé i at købe det.. Har set masser af eksempler på rejsende der slæber dSLR med, hvis billeder på ingen måde er bedre end dem der kan tages med et godt kompaktkamera. Mange af de nye kompaktkameraer har en laaang række scenevalg afhængigt af hvad du vil fotografere, vælger du en scene og kameraet indstiller lukkerhastighed, ISO, hvidbalance og alle de smarte ting som jeg nu engang ikke har nogen viden om.. Det giver dig på ingen måde et bedre resultat end en erfaren dSLR bruger, men det giver dig et bedre (og måske billigere, men i hvert fald mere handy) resultat end brugeren der ikke kan betjene spejlreflekskameraet.

Jeg har mest faldet over Canon og Panasonic kameraer når det gælder hvilke kompaktkameraer backpackere bruger rundt omkring i verden..om det er fordi de er de bedste skal jeg lade være usagt. Bruger selv et Sony kompaktkamera af T-serien som jeg bestemt ikke vil anbefale. EISA prisen for hhv. bedste rejsekamera og kompaktkamera gik til Panasonic TZ10 og Sony HX5V. EISA priserne afgøres af et panel bestående af de mest anerkendte magasiner indenfor forskellige fagområder. Jeg har prøvet nogle af de ældre Panasonic modeller i samme serie som har været virkelig overbevisende, de kan muligvis erhverves til en billig penge:)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account