This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Det vil altid være en fordel at kunne et lands sprog. Det kan betyde, at du vil undgå uheldige episoder, som at blive snydt, vildledt ikke kunne snakke med nogen overhovedet.

Men betyder det, at du ikke kan rejse til Sydamerika, når du ikke kan spansk. Svaret er nej. Du kan nemt rejse dertil og lære undervejs. Langt de fleste sydamerikanere er meget flinke, der meget gerne vil i kontakt med dig og hjælpe dig videre på din færd. En lille parlør er jo ikke af vejen, så du kan de mest basale gloser.

Turister, der rejser til Kina, kan jo heller ikke kinesisk, eller swahili. Det er i hvert fald de færreste, der kan det talte sprog. Og de klarer sig alligevel.
    Engelsk er dog ikke særligt udbredt på de egne, men du vil altid støde ind i en eller anden, der kan et eller andet. Om ikke andet så på hostels. Her vil du jo også møde andre i samme båd, som dig selv.

Så mit råd er, bare se at få den billet bestilt og kom afsted.

mvh
    Claus

Anonym Lisbeth

Ja, få du bare bestilt billetten.
    Selvfølgelig er det en fordel, at kunne sproget. Men hvis man ikke kan det, så kan man alligevel nå langt med tegn og fagter…og en rejseparlør.

Anonym Magnus

Jeg er enig med ovenstående, men overvej om du skulle starte din rejse med nogle uger på en sprogskole. Hvis du har styr på det basale, er det meget nemmere at bygge ovenpå. Det er for øvrigt en anden oplevelse at være det samme sted i længere tid og få en form for hverdag for en periode. Hvis du får smag for det, kan du tage nogle pauser undervejs for at lære mere på sprogskoler i andre byer. Hvis du vil have anbefalinger af skoler i udvalgte lande eller byer så spørg her i forumet.

God rejse!

Anonym madseventyr

Hej BPP.

Jeg vil meget gerne hører jeres mening om, hvordan det vil være at rejse i Sydamerika i en længere periode (6 mdr.+), uden på forhånd at kunne så meget som et ord på spansk?

På forhånd mange tak.

– Mads

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account