This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Joel Westen

Min kone og jeg er spontant kommet i tanke om at tage til S.A. i slutningen af september – til omkring d. 18 dec. ( ca. 3 md.). Vi regner med at starte i Peru for så via bus/tog igennem Bolivia gerne at ville ende i Argentina (Buenos Aires). Jeg vil derfor høre om det lyder vanvittigt uden længere forberedelsestid og om vi specielt skal tage os i agt for noget. Er det foreksempel til at komme med bus/tog igennem Andesbjergene mht. Bolivia? hilsen Joel Westen

Anonym Max

Hej
    Det lyder som en fantastisk tur. Jeg har selv rejst på motorcykel gennem bjergene fra Buenos Aires til Bolivia og har endvidere boet i Bolivia. Der er fine transportmuligheder overalt og man kan uden videre rejse den tur. Ja, der er faktisk en del trafik mellem Bolivia og Buenos Aires da mange fattige sæsonarbejdere fra netop Bolivia søger mod storbyen for at tjene lidt penge. I kan fx rejse med tog fra Oruro i Bolivia (kan ikke huske om toget stadig går helt til La Paz) til saltørkenen og videre til Chile. Herfra kan i så krydse grænsen til Argentina og tage den spændende tur ned gennem bjergene til Mendoza. Undervejs har I mulighed for mange afstikkere – fx. en tur ned i Amazonas…
    Skriv hvis I vil høre mere. Ellers er det bare om at komme afsted.

Anonym Joel Westen

Tusind tak for svaret Max! Nogen specifik grund til at du anbefaler at rejse i gennem Chile fra Bolivia for at komme til Argentina? Og er der ellers andet jeg bare ikke må gå glip af?? 🙂 Joel Westen

Anonym aa

– test

Anonym Max

Hej Joel
    Rent faktisk har jeg ikke selv rejst den vej. Men du nævnte at du gerne ville rejse med tog. Dem er der ikke så mange af i Sydamerika. Men den ene strækning går som sagt over Uyuni (saltørkenen) og videre til Chile. Jeg kender folk der har taget turen og de syntes det var fedt. Du kan så evt. tage den meget kendte togstrækning tilbage til Argentina (tren a las nubes – toget til skyerne!) som går fra grænsen til Chile og ind i Andesbjergene på den argentinske side.
    Ellers er der ingen speciel grund til at tage til Chile. Jeg synes i virkeligheden meget bedre om Bolivia og Argentina. Hvis i rejser gennem argentina vil jeg på det kraftigste anbefale at i tager turen ned gennem bjergene i stedet for at krydse ind over Córdoba til Buenos Aires.
    Når I er i Bolivia skal i naturligvis se byen Potosí. Jeg vil ligeledes anbefale jer at tage en tur i junglen – fx. fra Rurrenabaque, Bolivia. En tur ned af verdens farligste vej fra La Paz til Coroico er sjov. Naturligvis skal I også se Titicaca søen og også de MEGET oversete Tiwanaku ruiner.

Anonym Joel

Tak endnu engang for svaret og nej tog er overhovedet ikke et kriterie.. har lige et lille spørgsmål, sovepose er det nødvendigt?? vi skal da nok lidt op i bjergene men ikke noget heftigt… En anden ting er penge: ved du om de tager visa dankort eller skal man anskaffe sig noget andet? skal man eventuelt komme med US-dollars?
    Husk svar kun hvis du har tid…

Anonym Max

Hej Joel
    Jeg er glad for at få lov til at fortælle lidt om det Sydamerika jeg holder så meget af.
    En varm sovepose er god hvis I skal overnatte i højlandet omkring saltørkenen eller i Potosí eller i Argentina lige syd for grænsen. Også selvom I sover på et Hotel vil I blive meget glade for lidt ekstra varmt til de kolde nætter. I skal godt nok derned om sommeren men når I kommer op over 4200-4400 meter som I vil gøre i Bolivia kan det godt blive frostvejr om natten. Husene er uisolerede og derfor forekommer det ekstra koldt om natten.
    Visakort fungerer rigtig godt i Bolivia og Argentina. Der er masser af hæveautomater. US dollars er altid godt at have i reserve. Sørg for altid at have lidt på jer. I Bolivia fungerer Dollars nærmest som den lokale møntfod, Bolivianos. I Argentina vil de hellere have Pesos men det er let at veksle hvis man ikke lige kan finde en hæveautomat.
    Vi har en hjemmeside som du kan kigge på hvis du har lyst: signeogmads.dk
    Spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Anonym Lene

Hej Max
    Vi er en familie på 5, – 2 voksne og 3 børn på 1, 8 og 10 år som rejser til Argentina og Chile og evt Bolivia til september. Vi forsøger at shippe egen bil med telt og trailer afsted men det volder umiddelbart store problemer, har du nogle rejseerfaringer du kan del ud af mht transport i landene, krydse grænser, herunder hensyn til børnene og ophold i højderne.
    sommerhilsener Lene og co.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account