Hej Jacob.
Jeg har selv rejst rundt i Latinamerika de seneste 6 maaneder, og er pt. i Peru.
Lige som dig, oensker jeg heller ikke at planlaegge noget, og derfor tog jeg ogsaa bare afsted paa en one-way billet (dog til Guatemala).
Jeg har kun haft problemer i Mellemamerika (Costa Rica og Panama), men jeg tror, med de lande, at det er lidt tilfaeldigt, om du bliver spurgt om at vise dokumentation for videre rejse eller ej.
Jeg floej til Colombia, og blev ikke spurgt om at vise nogen form for dokumentation, og naar du foerst er landet i et af landene i Sydamerika, burde der ikke vaere nogle problemer, saa laenge du krydser graenser over land, lige som jeg selv goer.
Alternativt, kan du lave en “falsk” booking, forstaaet paa den maade, at du laver en booking ved et flyselskab, eksempelvis dagen foer du tager afsted, men undlader at betale den. Foer du betaler, modtager du nemlig oftest en bookingbekraeftelse, og jeg har hoert mange goer det saadan, hvilket eftersigende har virket fint.
Det er vidst ogsaa noget med, at man har 48 timers fortrydelsesret paa billetter paa 1. klasse med fly – saa hvis du har lidt ekstra kapital end til en economy billet, kan du jo goere det saadan. Det er dog ikke noget jeg selv har erfaring med.
Hvis du har andre spoergsmaal, saa er du velkommen til at smide mig en mail eller tage et kig paa min hjemmeside/blog 🙂
E-mail: mads_larsen@msn.com
Hjemmeside/blog: http://www.migogminrygsaek.wordpress.com
Jeg hjaelper dig gerne alt jeg kan, saa du siger bare til! 🙂
Rigtig god rejse!
Mvh. Mads