This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jaco1881

Hej

Jeg står og overvejer at rejse rundt i Sydamerika så længe pengene rækker til det. Jeg vil allerhelst lade være at planlægge noget rigtigt, og egentlig bare købe en enkeltbillet til eksempelvis Argentina og så tage den derfra.

Men er det overhoved muligt at rejse rundt i de sydamerikanske lande uden at skulle have visum? Og hvad vil de sige til at jeg ikke har en billet videre? Kan man være ude for at de så ikke vil lukke en ind i landet, ligesom eksempelvis i Filippinerne?

Alle gode råd er velkomne! 🙂

På forhånd tak – hilsen Jacob

Anonym madsjlarsen

Hej Jacob.

Jeg har selv rejst rundt i Latinamerika de seneste 6 maaneder, og er pt. i Peru.

Lige som dig, oensker jeg heller ikke at planlaegge noget, og derfor tog jeg ogsaa bare afsted paa en one-way billet (dog til Guatemala).

Jeg har kun haft problemer i Mellemamerika (Costa Rica og Panama), men jeg tror, med de lande, at det er lidt tilfaeldigt, om du bliver spurgt om at vise dokumentation for videre rejse eller ej.

Jeg floej til Colombia, og blev ikke spurgt om at vise nogen form for dokumentation, og naar du foerst er landet i et af landene i Sydamerika, burde der ikke vaere nogle problemer, saa laenge du krydser graenser over land, lige som jeg selv goer.

Alternativt, kan du lave en “falsk” booking, forstaaet paa den maade, at du laver en booking ved et flyselskab, eksempelvis dagen foer du tager afsted, men undlader at betale den. Foer du betaler, modtager du nemlig oftest en bookingbekraeftelse, og jeg har hoert mange goer det saadan, hvilket eftersigende har virket fint.

Det er vidst ogsaa noget med, at man har 48 timers fortrydelsesret paa billetter paa 1. klasse med fly – saa hvis du har lidt ekstra kapital end til en economy billet, kan du jo goere det saadan. Det er dog ikke noget jeg selv har erfaring med.

Hvis du har andre spoergsmaal, saa er du velkommen til at smide mig en mail eller tage et kig paa min hjemmeside/blog 🙂

E-mail: mads_larsen@msn.com
    Hjemmeside/blog: http://www.migogminrygsaek.wordpress.com

Jeg hjaelper dig gerne alt jeg kan, saa du siger bare til! 🙂

Rigtig god rejse!

Mvh. Mads

Anonym madsjlarsen

P.s. Det er en rigtig god ide altid at have en papirkopi af dit pas, samt en oversigt over dine bankkonti, som dokumentation for, at du har penge nok til at opholde dig i et givent land. Dog endnu en ting, som jeg kun har oplevet i Mellemamerika, men just in case 🙂

Mvh. Mads

Anonym Jaco1881

Hej Mads

Tusind tak for dit svar, dejligt du gider bruge tid på det, når du ovenikøbet er ude og opleve verden lige nu. 🙂

Til andre der skulle have samme tanker, så har jeg besluttet at købe en “åben” retur-billet, da man kan være uheldig at komme ud for ikke at kunne komme ind i et land, eller blive tvunget til at købe en billet hjem for at komme ind(som en anden flink bruger herinde har skrevet han blev nød til, og det kostede ham 1000 pund).
    Men som Mads er inde på, er det vidst meget afhængig af hvem man lige møder i grænsekontrollen den dag..

Mads, fed blog/hjemmeside du har! God inspiration, og et fedt eventyr du er ude på.
    Jeg sender dig en mail med lidt flere spørgsmål.

Tak for hjælpen.

Mvh. Jacob

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account