This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym neobeo

Hej med jer. Jeg er en pige på snart 19 år, der bliver færdig med gymnasiet til sommer. Jeg har siddet i lang tid og overvejet, hvad jeg skulle i mit sabbatår, men jeg kan ikke blive enig med mig selv. Jeg vil enormt gerne ud at rejse i Asien/Oceanien, det er alt, jeg ved.
    Desværre skal alle mine bedste venner/veninder arbejde eller på højskole næste år, så ingen af dem har mulighed til at tage med.
    Min drøm er at komme til Thailand, Laos, Cambodia og Australien.
    Nu er spørgsmålet så, om det er realistisk, at en lyshåret pige fra Danmark kan tage afsted i 3-4 måneder alene og få en god tur ud af det? (også uden at føle sig i fare). Jeg er rigtig god til at møde nye mennesker, men jeg tror stadig, det vil være meget grænseoverskridende pludseligt at stå HELT alene i så ukendte lande. Nogen, der har erfaring? Hjææælp?

Ps. Ovenstående virker meget negativt – jeg er sådan set meget åben for tanken med at rejse alene, og jeg tror, det er en kæmpe oplevelse – jeg er bare i tvivl om det er fuldstændigt urealistisk.

Anonym Anonym

Hej Neobeo ;O)

Du kan godt rejse alene – men pas nu på dig selv. Jeg synes du skal forsøge at finde nogle at rejse med hvis du er i tvivl. Så kan i altid aftale at splitte op undervejs.

uanset hvad vil du undervejs møde nogle andre fede backpackere og dem kan du så slå dig sammen med.

kriminaliteten i Thailand, Cambodia, og Laos er ikke særlig høj og hvis du bruger din sunde kvinde-fornuft bør du kunne undgå problemer. Strandene i Thailand eller barerne i Phnom Penh er nok de værste steder, mens Laos er et lille, roligt paradis.

Hvis du undgår de mørke sidegader og ellers ikke skilter med bare skuldre og store værdier bør du få en fantastisk tur. Og din selvtillid vokser når du løser problemet mens du står HELT alene i et ukendt land – det gjorde min. ;O)

Hav en rigtig god tur!

Anonym none

Hej Neobeo ;O)

Du kan godt rejse alene – men pas nu på dig selv. Jeg synes du skal forsøge at finde nogle at rejse med hvis du er i tvivl. Så kan i altid aftale at splitte op undervejs.

uanset hvad vil du undervejs møde nogle andre fede backpackere og dem kan du så slå dig sammen med.

kriminaliteten i Thailand, Cambodia, og Laos er ikke særlig høj og hvis du bruger din sunde kvinde-fornuft bør du kunne undgå problemer. Strandene i Thailand eller barerne i Phnom Penh er nok de værste steder, mens Laos er et lille, roligt paradis.

Hvis du undgår de mørke sidegader og ellers ikke skilter med bare skuldre og store værdier bør du få en fantastisk tur. Og din selvtillid vokser når du løser problemet mens du står HELT alene i et ukendt land – det gjorde min. ;O)

Hav en rigtig god tur!

Anonym Julius

Du vil helt sikkert få en masse kontakt. Der er det bare vigtigt at du bliver ved med have kontakt til roen og balancen i dig selv så og sige. Og at du tager det alvorligt hvis du fornemmer at en person eller et miljø måske let kan udvikle sig i en retning som kan blive ude af din kontrol eller negativ. Desuden skal jeg selv en tur rundt nogle af de steder du snakker om snart – thailand, lao, camodia. Det er muligt at planlægge en gruppetur hvis du f.eks har kontakt til en rejsekonsulent. Jeg bruger selv kilroy. De er skide søde.

God tur!

Anonym Sidsel

Hej!
    Jeg har sidste sommer været ude at rejse med min veninde i Thailand, Vietnam og Australien..
    Vi oplevede ingen problemer som blond (hvilket vi begge er) i Thailand.. Selvfølgelig fik vi lidt ekstra opmærksomhed.. Vi var på Koh Phanang, Koh Tao, Bangkok (to dage kun), Chaing Mai og Pai(lille by i det nordlige Thailand).. “Alle” vi mødte var rigitig søde og hjælpsomme! Og efterhånden meget vant til turister, som de ved, de skal behandle ordentlig (for ellers holder vi jo op med at rejse dertil – selvfølgelig skal man stadig bruge sin fornuft og alt det der!) Og desuden møder du sikkert nogle andre bagpackere på standen, i bussen eller andre steder, som du måske ender med at rejse lidt med eller bare hænge ud med, og så passer man sådan lidt på hinanden.
    Vietnam derimod opfattede jeg som lidt mere “tilbagesat” og ikke så imødekommende som Thailand.. OG det er der nok nogle kulturmæssige forklaringer på, men der ville jeg ikke føle mig lige så tryk ved at rejse alene. Vi mødte dog alligevel en del, der gjorde det. (Ved godt det ikke var din drømme destination, men det kunne det jo blive.. Hvem ved 😉 ) Der skal man være lidt mere vaks i hvert fald, for ikke at blive snydt og dårlig behandlet.
    Australien var super. Intet problem overhovedet. Det er jo meget som herhjemme. Og der er masser af turistbureauer! Og alle taler jo engelsk.. Vi rejste med Greyhound bus ned langs østkysten, og det fungerede rigtig fint.
    Om 2 måneder skal jeg afsted til Asien igen ALENE.. Og jeg tror, det er vigtig at være i kontakt med nogle derhjemme meget jævnligt. Eller lav en aftale med nogle andre rejsende om at holde kontakt.. i tilfælde af, at man nu bliver meget syg (skete for min veninde to gange i Thailand) eller kommer ud for en grim oplevelse.
    Og en sidste ting: handel på din mavefornemmelse. Virker det mistænktsomt eller utroværdigt – undersøg det eller undgå det. Det kan koste dig dyrt at lade stå til eller håbe på det bedste. Det var noget vi lærte!
    Held og lykke og rigtig god tur.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account