This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Der afgår både fra Mindanau til Borneo (malaysisk del)

“Bange for at rejse rundt i muslimsk område”???

Jeg ved ikke, hvad der gør, at din kæreste kommer på et sådant udsagn.
    I kunne jo også overveje at tage en tur til Malmø storcenter. En tur til Phuket i Thailand er også et sted, hvor I vil kunne finde mange turister. Og hvor den oprindelige befolkning næsten er i undertal.

Anonym Anonym

Min umiddelbare indskydelse er, at det er mange lande at besøge i løbet af kun 8 uger. Det giver jo kun lidt over en uge i hvert land og det inkluderer transport tiden mellem de enkelte lande. Men det skal I selvfølgelig vurdere.

I forhold til at rejse i et muslimsk område, så er min erfaring at dette godt kan være ubehageligt for kvinder, da de måske får mere opmærksomhed end de synes er rart (også selvom de klæder sig og opfører sig ærbart og respektfuldt), men hav i mente at hun er betydeligt bedre stillet fordi hun rejser med en mand (dig), og jeg tror derfor ikke det behøver være et problem. Jeg skal dog understrege, at jeg ikke har rejst i hverken Indonesien eller Malaysia, så om mine erfaringer med at rejse som kvinde i muslimske områder i Jordan, Egypten, Marokko og Tunesien overhovedet kan sammenlignes, det aner jeg ikke.

Anonym Michael W

Hej.
    Jeg rejser til Filippinerne midt i december, der har jeg min kæreste.
    Vi skal så rejse rundt i Asien i ca 8 uger.
    Vi kunne tænke os en rute der hedder : Vietnam , Cambodja, Laos, Thailand ,Malaysia , Indonesien og tilbage til Filippinerne.
    Er der nogen der ved om / hvor man kan sejle fra Filippinerne til Vietnam ?
    Og fra Malaysia til Borneo ?
    Vil også gerne have andre råd og must see.
    Min kæreste er bange for at rejse i muslimsk område. Er der nogle der har erfaringer med det ?

Mvh Michael

Anonym Peter – Rustic Borneo

Hej Michael W,

Jeg bor selv på Borneo og jeg kan 100% afvise at der er nogle problemer med at ”rejse i muslimske områder”. Her er der ikke forskel på opførsel bare fordi man er muslim – I øvrigt er der lige mange kristne og muslimer på den malaysiske del af Borneo. Det samme indtryk har jeg fra de steder jeg har rejst på den malaysiske halv-ø og Indonesien. Jeg mener ikke man kan sammenlige kulturen i f.eks. Mellemøsten med den asiatiske kultur som generelt er venlig og imødekommende – uanset, hvilken religion man har. Så prøv du bare at overbevise din kæreste 🙂

Anonym bamse

kan jeg ta med så ville jeg beskytter jer i turen

Anonym Michael W

Hej.
    Det er specielt det område i Filippinerne der hedder Mindanau. Som min kæreste taler om , som et farligt område .
    Jeg har stadig ikke fundet en sejlrute fra Filippinerne til Vietnam .
    Er der nogle her der kan hjælpe ?

Mvh Michael W

Anonym Anonym

Du kan IKKE sejle fra Filippinerne til Vietnam. Men du KAN sejle fra Filippinerne til Borneo.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account