This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jannie_d@hotmail.com

Hej. Jeg ankommer til thailand/bangkok i sept og vil gerne besøge vietnam/hanoi og hong kong, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det på billigste måde. Jeg har fundet en billig flybillet fra bangkok til hongkong, men det er meget dyrt at komme til vietnam så….ved i en god billig måde at komme rundt på. Jeg er ligeglad om jeg først besøger hong kong eller vietnam. eg kan også godt rejse om natten. Kan man købe et tourist visum til hong kong i afrejsen?? eller skal det klarest hjemmefra inden afrejse?

Anonym Anonym

hvis du skal igennem Kina, er et visum noedvendigt !
    Ta’ flyveren.
    Jeg ved ikke om der sejler rutefart ml. Haiphon og HK ?

Anonym jannie_d@hotmail.com

Ja, jeg ved at man skal have visum, men kan man få det ombord på flyveren, elle er det et, hvor man skal søge hjmefra i lang tid inden afrejse??
    ‘Er der nogen her der ved noget om transporten….???

Anonym Anonym

P.gr.a uroligheder i vinters, SKAL du soege i dit hjemland, foer kunne du klare dig med visum i Hanoi, men nixt mere.
    Du skal ogsaa kunne visse opholdssteder evt. overnatninger frem i forvejen.
    Der kunne det vaere smart at smutte med skib uden om Kina, hvis du kun skal til HK !!
    mvh.
    Shu Lei Gen, GuangZhou

Anonym Petssa

Jeg fløj selv med tigerairways (www.tigerairways.com) til vietnam, de havde nogle meget gode priser på flybilletter, tjek evt. om du kan finde en billig billet der…

Anonym Vagabond

Har nettopp vert i HK, skaffet transitt visum til kina for 150 hk dollar ca 80 danske. Tokk buss og tog ned til Hanoi paa tilsammen ca 600 HK dollar, ca 300-400 danske. Sjekk opp fordi jeg er usikker paa kursen i forhold til danske.

Bussen fra hanoi til Naning i kina tar ca 9 timer(150 Yuan), derfra tar du buss til Guangzhou ca 8 timer, (180 yuan). Fran guangzhou gaar det minst hver halvtime til HK 1 time 45 min 190 HK dollar.

Skulle ikke vere alt for dyrt med fly fra bankok til hanoi, men fly fra hanoi til HK er ca 500 US dollar, derfor valgte jeg aa ta tog og buss til en fjerdedel av prisen.

Det du maa sjekke opp er om du kan skaffe deg kinesisk visum i hanoi. Siden det er etter de olympiske leker saa burde det vere mulig, jeg skaffet meg visum paa to dager i HK etter at mitt gammle hadde gaatt ut. Lykke til

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account