This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym estelanedraithammen

Hej.

I min planlægning af en tur til Uganda og Kenya er jeg stødt på lidt tvetydig information angående visum til Uganda.

Udenrigsministeriet skriver:

-Visum skal være indhentet på en ambassade eller et konsulat for Uganda inden indrejse og kan ikke forventes udstedt på grænsekontrolstederne.

-Visum kan også købes ved indrejse i landet

Er det bare mig, men modsiger de to punkter ikke hinanden?

På hjemmesiden for Uganda ambassade i København skriver de:

“ALL VISA APPLICANTS CAN OBTAIN ENTRY VISAS TO UGANDA AT ANY OF THE FOLLOWING: EMBASSY OF THE REPULIC OF UGANDA, COPENHAGEN, ENTEBBE INTERNATIONAL AIRPORT, OR ANY ENTRY POINT – I.E.BORDERS.”

Er der evt. nogen som har været i Uganda for nyligt, som ved, om man kan få visumet i lufthavnen eller ved grænseovergangene?

Ambassadens hjemmesiden er sidst opdateret 17. september 2010.

Desuden så skriver de som det sidste punkt på listen at man skal vedlægge disse papirer i sin ansøgning:

-Letter by the sponsoring organisation.
    -Letter from employer.
    -Evidence of financial support while staying in Uganda.

Kan dette virkelig være til et helt almindelig turist visum? Jeg har jo ikke nogen sponsor;-) Dette sidste punkt står nemlig lidt for sig selv, men der står ikke, at dette kun gælder f.eks. forretningsvisum.

Nogen der har prøvet det?

Håber på svar!

Anonym René

visum kan opnås ved ankomst både i lufthavnen og ved grænseovergange.
    Du kan evt skrive en mail til ambassaden i Kampala og få det bekræftet, det gjorde jeg sidste år.
    Men jeg har været der 3 gange på de sidste 6 år og har fået visum i lufthavnen hver gang og har krydset grænsen ved Kenya og Rwanda flere gange uden problemer

Anonym TineDamgaard

Jeg har “lige” været i Uganda i oktober, hvor jeg også købte visum i lufthavnen (Entebbe) og samme var situationen i Tanzania (Dar)…. God fornøjelse 🙂

Anonym preciousesther

jeg vil ambefale dig at ring eller tage til uganda’s ambassade den ligger i Hellerup og de er meget søde og hjælspsomme

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account