This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LisbethFriis

Hej
    Som landet ligger lige nu, kan du ikke få tilladelse til indrejse i Tibet med mindre du rejser som gruppe (min. 5 pers af samme nationalitet).
    Men det kan ændre sig…Kina ændrer reglerne som de nu lige synes.
    Men ellers vil jeg nok anbefale, at du venter med at arrangere indtil du kommer til Nepal. De lokale bureauer er væsentlig billigere end de danske.

Anonym Anonym

Jeg var på tur fra Kathmandu Lhasa i 2011. Vi bestilte rejsen i Kathmandu, hvor vi kørte til Lhasa og fløj retur til Kathmandu. Mener turen var 8 dage – og betalte mellem 4000-5000 kr (dyrt ift Nepal!), hvor det kun var visum, transport og hostel incl. Som Lisbeth skriver kan kun grupper få rejsetilladelse.. Vi var blevet lovet en lille gr på max 6 personer og i kørsel i Jeep, men endte med at være 30 mennesker i en bus. Der er massere af selskaber som udbyder denne tur – og derfor er der ingen grund til at book i Danmark. Du skal dog være opmærksom på at det tager ca 7 dage at lave visum. Vi kørte ind og fløj ud, men hørte mange som anbefalede det omvendt. Du kommer over høje stigninger – og rigtig mange af os fik højdesyge. Selvom det var en rigtig flot tur ville jeg ikke gøre det igen.. Så hellere bare flyve ind og opleve Lhasa. Du sidder primært bare i bussen, hvor du selvfølgelig stopper ved “særlige” steder.. Men højdesyge i en bus er altså nitten! Og det tog rigtig lang tid at komme sig fysisk oven på den tur.

Anonym Stella

Jeg har også været med tur fra Kathmandu til Lhasa. Vi var på en jeep tur, sad 4 i hver bil og var afsted i 6 dage. Vi skulle videre gennem Kina, så fløj ikke tilbage. Kan ikke huske hvad det kostede, 4000 måske(?). Vi bookede bare ved et af de mange rejsebureauer der er i Kathmandu, og det var rigtig nemt. Når man tager så kort en tur, får man rigtig meget højdesyge, fordi man ikke når at vende sig til ændringerne. Jeg synes dog det var det hele værd, og den smukkeste biltur jeg nogensinde har været på.
    Jysk har også et kontor i Nepal, Highlander travel, hvor de er rigtig søde og hjælpsomme. Der kunne man i hvret fald bestille turen under ordnede forhold, men det kan nok fås billigere andre steder.

Anonym estelanedraithammen

Hej. Jeg planlægger en tur til Nepal i januar 2013. I den forbindelse vil jeg høre, om der er nogen, som har erfaringer med at rejse fra Kathmandu og ind i Lhasa, Tibet og tilbage til kathmandu. Kan dette lade sig gøre, hvor lang tid vil sådan en rute minimum tage og bliver det en pricey omgang? Jeg fik ideen, da jeg så at Jysk Rejsebureau tilbød en 8 dages tur fra Kathmandu til Lhasa og så med fly tilbage til Kathmandu. Der stod ingen pris, men turen var også kun tilgængelig, hvis man samtidig købte flybillet hos dem. Jeg læste om turen og kunne se, at de brugte privat transport hele vejen. Nogen der ved, om man kan gøre det på egen hånd?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account