This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tage85

Hej. Jeg har nu de sidste år rejst Asien tyndt.. Men synes stadig jeg mangler en stor bid i det centrale.. Jeg har fundet en billig flybillet til Almaty i Kazahkstan og herfra vil jeg tage videre til Urumqi og til sidst ende i Shanghai hvor jeg skal starte et studie…
    Er der nogle der har været i Kazakstan og har nogle ideer ang. budget og hvad man skal se i området?? Og evt om det er til at tage turen over grænsen til Kina uden problemer..? Tak

Anonym the dreamer

Hej..
    HAr absolut ingen viden om kazahkstan, men sidder selv lige og over vejer noget linende samme tur.
    vil gerne på en eller anden måde til urumqi, og derfra fange himmeltoget til tibet.. HAr overvejet lidt om man kan blaffe hele vejen…
    Så er lige med på en lytter, hvis der er nogen der skriver..

Shu Lei Gen

Nu er i paa Marco polo’s fodspor, silkevejen kaere venner !! Naar i alligevel er paa de kanter, saa ta’ Samarkand og Bukhara med i koebet, samt evt. Tashkendt der en meget stor storby. Alle sammen smukke og historiske byer paa silkevejen !!
    Men tjek lige om hvor urolige de omraader er for oejeblikket. Paa tomlen i de omraader ?? kan ikk’ anbefales, da i vil vaere et omvandrende stang-tilbud for uhaederlige folk. Men husk forskellige visum til de lande, samt naturligvis tjek lige det kinesiske konsulat om visum og evt….

Anonym Anonym

Kina er ikk’ saa svaert at faa visum til !
    Men i den ende ( Nord- Vest) af Kina tror jeg ikke de er saa glade for at slippe folk ind !
    Tage 85 ! hvorfor valgte du Shanghai frem for Beijiing ?

Anonym Rasmus

Nej det er det.. Og de nye visumregler i Kina er stadig lidt en gråzone, hvor det virker som om det er tilfældigt hvem de giver visum…

Jeg valgte Shanghai primært fordi jeg har været i Beijing 2 gange før, og at de tilbud jeg fik i Shanghai på universitetet virkede en anelse mere attraktive( Og så er det varmere)

Anonym Shu Lei Gen, GuangZhou

Husk at kig til HangZhou og Ningbo + oerne omkring Ningbo. Men der ligger utrolig mange spaendende steder omkring HangZhou bugten ogsaa Yiwu

Anonym the dreamer

tak for svaret… synes det er lidt svært at finde noget om netop de steder.. Det skullle mest være for at kommme til asien på en anden måde, har været i kina nogle gange…

Anonym Rasmus

Ja… Lidt det samme for mig.. Skal bare finde en ny rute til Kina.. Tror visum til både Uzbekistan, Kazakhstan og Kina bliver en svær proces at få gjort færdigt..

Anonym Morten V. Jørgensen

Kom I til Kazakhstan ?
    Jeg har planer om den transsibiriske jernbane i 2017 hvor jeg bl.a. vil gøre stop i Jekanterinburg. Derfra er der kun 200 km til grænsen til Kazakhstan så jeg overvejer måske at tage en afstikker derned på et par dage lige for at se hvordan det er der.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account